http://img66.imageshack.us/my.php?image ... 0740qs.jpg
Men visst é den cool med fabriksmonterad radio 8)
Annons
3
Helt rätt, fattar inte varför Hyundai Sverige väljer att spara 350 spänn i cost på en originalradio.
Nu har de iaf tagit fram en CM designad av Pelle Pettersson med originalradio. Det går framåt.

Nu har de iaf tagit fram en CM designad av Pelle Pettersson med originalradio. Det går framåt.
Undrar var de hänger upp litografin någonstans i bilen?www.hyundai.se skrev:Hyundai sponsrar en gigantisk segelbåt – det är en Super Maxi 100 som är en av de absolut snabbaste enskrovsbåtarna i världen med ett storsegel på 290 m² och en spinnaker som mäter hela 700 m². I år skall den 30,5 meter långa båten att segla Gotland Runt, som startar den 2 juli, med ingen mindre än den legendariske Pelle Petersson vid rodret, som förstås räknar med att lotsa den 24 man starka besättningen i mål som segrare.
Med anledning av detta har Hyundai nu tagit fram en specialutrustad Santa Fe med tilläggsnamnet ”Sailing Edition”, designad av Pelle Petersson. Det handlar om en Santa Fe 2,7 V6 automat Exclusive-7 som får en helt ny färg; mörkblå metallic lack, inredningsfärg beige läderklädsel, extra AC bak, ECM-backspegel med kompassvisning, el-manövrerade passagerarstol (el-manövrerad förarstol är standard), färddator, integrerad stereo även med rattknappar samt en litografi med Hyundai-båten.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Dålig mottagning
5Jag frågade senast jag bytte bil om man inte kunde få med orginalmont. radio. Fick då till svar att dom hade låg kvalite och var dålig mottagning för svenska förhållande !
Vet ej om detta stämmer eller om det var försäljnings "Svamel"
Vet ej om detta stämmer eller om det var försäljnings "Svamel"
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)
7
Den skall bli mycket intressant att se hur den ser ut, och om den funkar som den skall...!svartbjorn skrev: Jag får snart en originalradio att pilla på och lyssna på...
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
8
Har hatt kjerra i ei uke nå, så har delvis fått prøvd ut stereo'en...
Mine erfaringer med orginalradioen er at den er helt OK.
Lyden på radiodelen kunne helt klart vært bedre, men ved avspilling av cd/mp3 er den god nok for meg.
Radioen er imidlertid en av de bedre jeg har hatt, med tanke på følsomhet for signal. Overgår helt klart Phillips'en jeg hadde i min forrige bil.
Utover bedre lydkvalitet fra radiodelen, er det kun to ting jeg skulle ønske var bedre:
- Lysnivå i LCD-displayet er for skarpt ved mørkekjøring
- Ikke mulig å endre mellom programmerte stasjoner fra rattkontrollen, kun søking kan aktiveres herfra.
Mine erfaringer med orginalradioen er at den er helt OK.
Lyden på radiodelen kunne helt klart vært bedre, men ved avspilling av cd/mp3 er den god nok for meg.
Radioen er imidlertid en av de bedre jeg har hatt, med tanke på følsomhet for signal. Overgår helt klart Phillips'en jeg hadde i min forrige bil.
Utover bedre lydkvalitet fra radiodelen, er det kun to ting jeg skulle ønske var bedre:
- Lysnivå i LCD-displayet er for skarpt ved mørkekjøring
- Ikke mulig å endre mellom programmerte stasjoner fra rattkontrollen, kun søking kan aktiveres herfra.
Santa Fe 2.2 CDRi AT 7-seter
Jag har en fabriksmonterad.....
9.....radio i min CM och den är helt OK. Får säga VÄLDIGT bra mottagning om man jämför med den jag hade i Volvon tidigare och det var ändå en -05:a XC-70! Telefonen stör ej när det ringer mm
Med andra en ord en väldigt snygg och bra anläggning!
Med andra en ord en väldigt snygg och bra anläggning!
Santa Fe CRDI-07
Exlusive, Automat, Black Pearl, 7-sits
Exlusive, Automat, Black Pearl, 7-sits
10
Mycket intressat att få detta bekräftat !
För ur stöldsynpunkt är det kanon med det tycker jag !
Dessutom snyggt 8)
Blir nästan sgen på att byta bil för "Radions skull"

För ur stöldsynpunkt är det kanon med det tycker jag !
Dessutom snyggt 8)
Blir nästan sgen på att byta bil för "Radions skull"
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)
11
Är det den som finns på denna bilden?
(Länken finns i första inlägget, men det var enklare såhär...)
Blev nyfiken på priset jämfört med "försäljningsmonterat", nån som vet?
(Länken finns i första inlägget, men det var enklare såhär...)
Blev nyfiken på priset jämfört med "försäljningsmonterat", nån som vet?
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"