Annons
Annons

Re: uppdatera kartorna

3
immo skrev:Ingen ?
Det är verkstaden om uppdaterar kartorna. Fråga din försäljare. I början på I40
skulle man ha 160 Euro per år för uppdatering. Numera tror jag det är "gratis" i fem uppdateringar.

Själv har jag bytt till en Android-enhet och har hur mycket nya kartor som helst, bl.a Waze som är
gratisprogram. Använt över hela världen. Fri omedelbar trafikinformation och annat.

Re: uppdatera kartorna

5
immo skrev:Hur krångligt och dyrt är det att byta till en Android enhet? Och fungerar då backkameran till en sån?
Har du navigator är det mycket krångligt, eftersom Hyundai obegripligt nog har olika kablage för nav eller radio. Kablarna är samma, men pin-numren olika Har du radio är det lätt.

Bästa taktiken är att köpa en bil med radio och själv uppgradera till nav.

Exempelvis: http://www.aliexpress.com/item/Android- ... 51816.html

Re: uppdatera kartorna

6
Ahh då är jag med, den taktiken hade ju varit smart.
Men nu satt det ju en navigator i den jag köpte :P

Kartor vore va gratis, är ju riktigt tarvt att ta betalt faktiskt .

Nåja, tur jag är jäkligt nöjd med bilen i övrigt då :)

Re: uppdatera kartorna

8
Larzan skrev:Har en DM, och man tankar ned kartan på USB-pinne och för på så sätt över kartan.
Alternativt via serviceverkstaden, då står bilen på gården och överföringen går via wi-fi alt blåtand.
En DM? Vad är det ? :)
Såg nånstans att man har under 5år har fria kart uppgraderingar via Hyundai verkstan.

Men vore ju så mycket enklare att kunna uppgradera själv. Mjukvaran tog jag hem å uppdaterade igår åtminstone.

Re: uppdatera kartorna

12
tjosan skrev:
immo skrev:Hur krångligt och dyrt är det att byta till en Android enhet? Och fungerar då backkameran till en sån?
Har du navigator är det mycket krångligt, eftersom Hyundai obegripligt nog har olika kablage för nav eller radio. Kablarna är samma, men pin-numren olika Har du radio är det lätt.

Bästa taktiken är att köpa en bil med radio och själv uppgradera till nav.

Exempelvis: http://www.aliexpress.com/item/Android- ... 51816.html
Hej, har du någon erfarenhet av någon Android-enhet? Ser ju väldigt bra ut, men det finns ju typ inga användarbetyg på någon av dem som finns på Aliexpress, så har ju bara tillverkarens ord att gå på. Finns ett par på Amazon som har fått bra betyg, men de skickar ju inte till Sverige.

Re: uppdatera kartorna

13
tjosan skrev:
immo skrev:Ingen ?
Det är verkstaden om uppdaterar kartorna. Fråga din försäljare. I början på I40
skulle man ha 160 Euro per år för uppdatering. Numera tror jag det är "gratis" i fem uppdateringar.

Själv har jag bytt till en Android-enhet och har hur mycket nya kartor som helst, bl.a Waze som är
gratisprogram. Använt över hela världen. Fri omedelbar trafikinformation och annat.
Är den du köpte den du länkar till längre ned? Om inte, vilken köpte du och kan du rekommendera den?

Re: uppdatera kartorna

14
Villapappan01 skrev:
tjosan skrev:
immo skrev:Ingen ?
Det är verkstaden om uppdaterar kartorna. Fråga din försäljare. I början på I40
skulle man ha 160 Euro per år för uppdatering. Numera tror jag det är "gratis" i fem uppdateringar.

Själv har jag bytt till en Android-enhet och har hur mycket nya kartor som helst, bl.a Waze som är
gratisprogram. Använt över hela världen. Fri omedelbar trafikinformation och annat.
Är den du köpte den du länkar till längre ned? Om inte, vilken köpte du och kan du rekommendera den?
Är det mig du frågar så är en här, men det finns flera. Viktigt är Quad processor, Android 4.4.4, 1024*600. Inte 800*400
som är den gamla varianten.

http://www.aliexpress.com/item/Quad-Cor ... eb201560_9

Har handlat hos AliExpress i många år. Sällan några problem. Finns dessutom nya system som privatpersoner kodat och som är bättre än originalet. Styrkan hos Android.