Annons

Andrahandsvärde på Tucson

1
Jag är förstagångs ägare av en bil från Hyundai. Jag skulle vilja veta hur en Tucson står sig prismässigt vid en försäljning. Min uppfattning är om man kollar begagnatpriser att bilens värde faller ganska kraftigt gentemot andra bilmärken om man ser till Hyundai Tucson.

Skulle vara intressant att höra andras erfarenheter och tips på hur man bäst säljer sin Hyundai.

Finns det någon efterfrågan på begagnade Tucson?

Har ingen tanke att sälja min bil idag (är mycket nöjd) men det kan alltid vara kul att veta :lol: [/i]
Annons

2
Prisfall? :lol:
- Jag blev erbjuden 100 000 spänn mindre för min fsbriksnya inköpta Santa efter 10 månader.

Större prisfall på Hyundai kontra andra märken? :roll:
- Det tror jag inte. Största prisfallet på en FABRIKSNY bil verkar ligga inom perioden 0-3 år och under c:a 6000 mil. Faller bilen hundratusen efter ett år är prisfallet nästan exakt detsamma efter tre år.

Bästa sättet att sälja sin Hyundai? :shock:
- Frågan går nog inte att besvara. Beror på från fall till fall, modell, var i landet, bensinsnål/törstig bil etc. etc.
Men i normalfallet skulle jag tippa på att det förmodligen är att byta in den hos en Hyundai-försäljare till en nyare efter 3 år.

Efterfrågan på Tuscon?
- Bilen är ju ganska ny i modellen men efterfrågan finns säkert. Kan man dessutom hitta en programvara som får ordning på den relativt höga bensinförbrukningen så är jag säker på att efterfrågan lär bli ännu större. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Re: Andrahandsvärde på Tucson

3
Andreas skrev:Jag är förstagångs ägare av en bil från Hyundai. Jag skulle vilja veta hur en Tucson står sig prismässigt vid en försäljning. Min uppfattning är om man kollar begagnatpriser att bilens värde faller ganska kraftigt gentemot andra bilmärken om man ser till Hyundai Tucson.

Skulle vara intressant att höra andras erfarenheter och tips på hur man bäst säljer sin Hyundai.

Finns det någon efterfrågan på begagnade Tucson?

Har ingen tanke att sälja min bil idag (är mycket nöjd) men det kan alltid vara kul att veta :lol: [/i]
fick ett väldigt bra inbyte för min lite drygt ett år gamla 2.0 bensinare när jag bytte till diesel varianten.

Anledningen att du uppfattar tappaet som stort är att det i princip bara finns "nya" begagnade bilar.

Tucson

4
Jag köpte en Tucson 2,7 Sport -06 förra veckan för 198000:- .. Den har gått 630 mil och är utrustad med frontbåge+ 2 feta Hellalampor.. Den har också takspoiler och en Clarionstereo med suveränt ljud.. Jag har kollat runt lite och jag tror att jag gjorde ett ganska bra köp.

5
Hej och välkommen till forumet! :D :D
Roligt att du valde en Hyundai SUV! Här på forumet kan man diskutera precis vad som helst, särskilt under "Funderingar och Svammel", som du säkert märker!
Gärna bilder på bilen också! :roll:
Vi har också en Clarion, och den har verkligen ett suveränt ljud (man gillar ju bra ljud)! :D :D
Du har säkert gjort en bra affär, hoppas du blir nöjd i fortsättningen med! :) :)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"