Annons
Annons

2
:shock: "Får" är dumma djur på Gotland.
Jättekul Stahl!

Och färgen.....? Äh, passar väl bra i det här gubbgänget.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

3
Gratulerar Stahl!
Ett mycket bra val! Ni kommer garanterat att trivas i CM:en! Och automat också! :D :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Tackar!
Det skall bli riktigt roligt att byta. Men det är väl ändå märkligt att käre maken "alltid" kommer med en beställningssedel när han varit på Carnes Bil?

Må gott alla!
:wink:
Stahl

5
man kanske skulle ta sig en sväng dit så man kan vara med i CM forumet lite mer ;)
Grattis till nya bilen
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

6
Vi skall snart åka och hämta den nya bilen...men hur gör vi med den gamla... gör man som de gjorde i vilda western förr i tiden (med hästarna).... man laddade geväret och sköt dem??? .... :shock:

Stahl

alias Diesel-Doris????

7
Istället för att skjuta bilen kanske du skulle försöka bli av med den på blocket.
Det finns säkert många hästhandlare där! :shock: :wink:

Olof
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

8
Diesel-Doris !!! När får vi se bilder på nya pärlan ?? jag vet att du är en mycket skicklig fotograf, så jag har höga förväntningar !! (du kanske väntar tills solen skiner i Borås....... :roll: ..) kul att se dig på Forumet igen, det har varit lite sparsamt med inlägg från din sida...
"Joppe"

Re: Får man vara med?

9
Stahl skrev:Hej!
Får man vara med i denna avdelningen nu?
Hämtar vår nya SF på lördag (diesel, automat)

.... och jag ger upp..... det blev en "gubbgrå" :oops: :roll: :roll:

Stahl
Härligt Doris! :wink: Jag var lite rädd ni var förlorade till Fordträsket med en Ford V50, f'låt Volvo V50, men ni måste ha kommit på bättre tankar. Grått är flott! :wink:

Jag var faktiskt ännu snabbare än dig irl, dock inte på forumet. I fredags var jag hos Svema Bil i Karlstad och då hämtade jag oxå ut en dieselbrännare med automat. Färg: Black Pearl (passar bra till krom, befintligt och ev. kommande...) + svart ledurklädsel.
http://clasj.blogspot.com

Så nu vill jag oxå vara med på ett hörn här. :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

12
Abuquir skrev:Snygg bil Classe!

Fixade leverantören av bilen extraljusen?

Olof
Tackar! Du har ju valt "rätt" färg du också! :D 8)
Jo, Svema Bil fixade dit x-ljusen (NBB Alpha X3M Xenon) + Defa Warm up motorvärmare med underhållsladdare av batteriet mm + Pioneer multimediamaskin.

Farlig lekstuga är det. Man måste ju titta framåt också när man kör... :shock:
Toyota Auris 1.8 HSD -13

13
Stahl skrev:Grattis Classe!!!

Vad roligt!! Nu är vi riktigt fast i SantaFe-träsket....

Stahl
alias Diesel-Doris :D :D :D :D :D :D :D
Jo tjenare, jag är dubbelt fast igen! :D 8)
Toyota Auris 1.8 HSD -13

14
Japp, rätt färg! :)
Men hur är det med sådana xenon ljus som man kan montera in i de vanliga hållarna.
Kollade med leverantören, men han sa att det skulle bli för varmt, men en jobbarkompis sa att de bara var på 35 W, så det skulle vara okej :!: :?:
Jag vet varken ut eller in nu. Jag gillar att ha bilen så ren som möjligt.
Jodå jag skall också ha en Pioneer AVIC historia men den som har 3 i slutet. Dessutom så blir det en 10" skärm i taket för ungarnas skull och back kamera.

ClasseClas skrev:
Abuquir skrev:Snygg bil Classe!

Fixade leverantören av bilen extraljusen?

Olof
Tackar! Du har ju valt "rätt" färg du också! :D 8)
Jo, Svema Bil fixade dit x-ljusen (NBB Alpha X3M Xenon) + Defa Warm up motorvärmare med underhållsladdare av batteriet mm + Pioneer multimediamaskin.

Farlig lekstuga är det. Man måste ju titta framåt också när man kör... :shock:
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

15
Vad gäller att byta till xenonljus i originalbelysningen så tror jag det kan funka. Värmeutvecklingen är ju lägre än med vanliga halogenlampor. Helbilsgodkännandet ryker men eftersom du har aut. nivåreglering på excl-7 så är det inte så illa med det hela. Helljusöppningen på Santan är väldigt liten så räkna inte med underverk med ett byte till xenon.

Annars tycker jag Skäreläjans bredramp är en OK kompromiss som inte tar så mkt på utseendet. Det ger ett fantastiskt brett ljus, däremot så skjuter de ljusen inte ngt extra på längden jämfört med originalhelljusen.
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=7160#7160

För egen del så får jag se hur det funkar med x-ljushållaren bakom skylten. Blir det för darrigt så kanske jag skaffar en enkel lägre båge. Hyundai Kanada och Hyundai Tyskland har en båge som passar min smak o mina behov. Fördelen med NBB-ljusen är att de är grunda och inte bygger så mkt.
Bild
Toyota Auris 1.8 HSD -13