Annons

I bagaget!!!

1
Det sitter en kåpa till vänster när man öppnar bagaget om man kollar på hyundais hemsida ser det ut som om det sitter en bashögtalare där.
Är det någon som har klämmt dit något isåfal vad och hur tar man bort kåpan ??????
Annons

Kåpvarning

2
Jag vet inte riktigt vad den stora kåpan är för, men med tanke på ljudet i Hyundaien kan det mycket väl vara för en högtalare som saknas.....

Däremot tog jag loss den lilla kåpan ovanför, där ett friskluftintag egentligen skall sitta, när jag skulle dra fram kabel för mobilantennen bak. Eller försökte rättare sagt... Det brukar ju bara vara att sprätta loss så släpper sådant här. Men på Santan sitter de små blindluckorna skruvade med små krysspårsskruvar inifrån! Har aldrig sett något liknande på en bil under mina femtio år.
I likhet med övrig plast i bilen - golvlister och så - spricker plasten dessutom väldigt lätt - även när det är sommarvarm temperatur. Så rör ingenting i en Hyundai förrän den skall till skroten! Det är mitt tips.

Sukken

3
Jag vill minnas, att det på USA-marknaden förekommer system med 8 högtalare, och den "kåpan" i så fall skulle vara till för det fjärde paret. Det enda som skulle tala emot det, är att den "kåpan" endast finns på vänster sida i skuffen... :? :?
Att den lilla luckan sitter skruvad inifrån, tyder väl på att ventilen monteras innan hela "plastsjoket" monteras...? :? :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Jag får se vad man hittar på då min är en 7 sittsig så plats brist är ett faktum men något skall man väl hitta på.
Har ni några ideer så skriv här.