Annons

Polisbil

1
Passerade idag en "omålad" polisbil med blåljusen blinkande bakom en mörktonad bakruta resp gömda bakom grillen. Bredvid bilen ett par uniformerade polismän och en tredje person (förmodligen föraren av en stoppad personbil som stod framför den "civila" polisbilen).
Inte så konstigt kanske, men det för mig intressanta var att polisbilen var en Santa Fe SM. Första gången jag sett att polisen också funnit Santan vara användbar... :wink:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.
Annons

2
Jisses! Ska vi behöva spana efter andra enmannade civilbilar än Volvo o Saab? :shock: :shock:

Iofs såg jag några andra civilmodeller den dagen det brann i Kista Galleria förra året. Då vat det en svart Audi A4 Avant 3.2 och en grönmet VW Caravelle, förmodligen också V6-bestyckad, som "trängde" sig förbi i rusningstrafiken.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Jäpp.
Audin(DKW:n) har jag koll på.
Men en SantaFe i Polis-tjänst?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
Det här vänder sig främst till alla Stockholmare:
Den där DKW:n som är civilt lackad(finns kanske i flera ex) är
på hugget utanför Solvalla.
Finns en 50-sträcka där som är helt omotiverad då det inte är evenemang på "Valla".
Så har det sett ut i snart 20 år, men man har lugnt kunnat tuffa på i 70-80 blås utan bekymmer.
Nu är det annat ljud i pipan: VARNING!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
Att Santan är bra som utryckningsfordon, har även räddningstjänsten märkt... :D :D
Bild
Bild
Så varför skulle inte polisen ta fasta på det också... :D :D
Att "köra från" en Santa i stadsmiljö eller på mindre landsvägar, skulle jag inte tro är särskilt lätt..? 8) 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"