Annons

Travel Pilot

1
Hej o hopp
Är de någon som har kopplat in en Travel Pilot av märket Blaupunkt.
Min undran är om kabeln till hastighetsmätaren finns under panelen i sockerbiten till stereon :wink: :wink:
eller blir de till att leta Bland alla kablar :cry: :cry:

/Sante
Annons

2
Du får ge dig in och gräva i kabelstammen under panelen. Du hittar även styrsignal till backen där. Var två år sedan jag kopplade in den så jag kommer inte ihåg färger och kontaktstycke men det kan väk din verkstad hjälpa dig med. Smidigt var det i alla fall... :P

3
Välommen åter "Robertsson". Bra att du tar i på en gång med kabelhärvor etc. Blir spännande när du tänker handleda oss i att demontera visco-kopplingen. :lol: :lol:
Till Sante: Du måste bara kolla min TomTomGo (tänk dig för innan du börjar riva) när vi träffas. Helt sagolik.
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

4
Kanske lite sent att komma med tips i ämnet (typ någon månad eller så).
Men hastighetssignal till nav,farthållare finns i diagnosuttag bakom panel under ratten (en liten lucka att plocka bort) BRUN kabel.Backsignal struntade jag i,funkar kanon ändå.

5
odde skrev:Kanske lite sent att komma med tips i ämnet (typ någon månad eller så)
Nej för tusan! Det är det som är så fantasiskt med forumformatet - allt finns kvar och kan läsas av nya ägare som har liknande problem.

Vi bygger tillsammans upp en kunskaps- och erfarenhetsbank kring Hyundais SUVar som både ägare och spekulanter har nytta av!

Här är hundratals nya inne varje månad och kikar, men ännu så länge kanske lite ont om personer som vill registrera sig och ta del av h e l a forumet.

Swedefe