Annons

Dubbelt så dyrt att roa. sig i Stockholm?

1
stockholmare som vill gå ut en kväll för att roa sig <kommer la att nu få betala dubbelt nu när flyget slall betala för sina utsläppsrätter? Fundilerar lite om det nu blir att först pröjsa en entréavgift och sen en ytterligare avgift när man går ut därifrån s.k"utskäppsrätt"? Tänker då i första hand på alla krogarna som finns PÅ STUREPLAN...Okey :( den vitsen var lite dålig :oops: Men jag kom faktiskt på den helt själv alldeles nyss i min ensamhet :wink: :idea:
UNDANTAG från dessa regler blir sannolikt Dock de krogar som ligger på andra våningenDå dessa finns på andra PLAN :oops: :roll: :roll: :roll: :roll:
Senast redigerad av nimbusen den 20 jan 2008, 21:22, redigerad totalt 10 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

3
petroff skrev::D Du har en plan alltså?

Petroff :wink:
Den där kepan du har i "profilen" är jag lite avis på.
Läge att ta emot beställningar och gå i produktion?

Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
petroff skrev:
petroff skrev::D Du har en plan alltså?

Den där kepan du har i "profilen" är jag lite avis på.
Läge att ta emot beställningar och gå i produktion? > VISST är DEn tuff. känner du möjligtvis till vad den finns ELLER NåGON ANNAN SOM kÄNNER tILL DETTA ???? Hör av ER!!! :D:D:D

Re: Dubbelt så dyrt att roa. sig i Stockholm?

5
nimbusen skrev:stockholmare som vill gå ut en kväll för att roa sig <kommer la att nu få betala dubbelt nu när flyget slall betala för sina utsläppsrätter? Fundilerar lite om det nu blir att först pröjsa en entréavgift och sen en ytterligare avgift när man går ut därifrån s.k"utskäppsrätt"? Tänker då i första hand på alla krogarna som finns PÅ STUREPLAN...Okey :( den vitsen var lite dålig :oops: Men jag kom faktiskt på den helt själv alldeles nyss i min ensamhet :wink: :idea:
UNDANTAG från dessa regler blir sannolikt Dock de krogar som ligger på andra våningenDå dessa ligger på andra PLAN :oops: :roll: :roll: :roll: :roll:
Om vi bortser från skämtet så ser det faktiskt ut så här redan nu, även om det inte handlar om att gå ut o roa sig på krogen,,,MEN i Stockholm har vi nåt som kallas trängselskatt !! Det betyder att vi får betala för att köra bilen IN i Stan,, MEN vi ska betala lika mycket när vi kör UT ur stan,, hur logiken ser ut där vet jag inte men så illa är det... Tvi vale !!

Snart kör man väl igång med ett liknande projekt i GBG ?? Eller ??
"Joppe"

6
Det mest rättvisa är val ge ett bidrag!
Femtio spänn om du lämnar stan
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

7
Joppe skrev:
nimbusen skrev:stockholmare som vill gå ut en kväll för att roa sig <kommer la att nu få betala dubbelt nu när flyget slall betala för sina utsläppsrätter? Fundilerar lite om det nu blir att först pröjsa en entréavgift och sen en ytterligare avgift när man går ut därifrån s.k"utskäppsrätt"? Tänker då i första hand på alla krogarna som finns PÅ STUREPLAN...Okey :( den vitsen var lite dålig :oops: Men jag kom faktiskt på den helt själv alldeles nyss i min ensamhet :wink: :idea:
UNDANTAG från dessa regler blir sannolikt Dock de krogar som ligger på andra våningenDå dessa ligger på andra PLAN :oops: :roll: :roll: :roll: :roll:
Om vi bortser från skämtet så ser det faktiskt ut så här redan nu, även om det inte handlar om att gå ut o roa sig på krogen,,,MEN i Stockholm har vi nåt som kallas trängselskatt !! Det betyder att vi får betala för att köra bilen IN i Stan,, MEN vi ska betala lika mycket när vi kör UT ur stan,, hur logiken ser ut där vet jag inte men så illa är det... Tvi vale !!

Det lär i så fall iaf INTE hjälpa ett dugg För Det går INTE ens att Köra som det är idag. Då - Dom har rört till det så in i H-vete överallt i city så det finns troligtvis INTE ens en tom plats att sätta upp någon betalstation på :D:D:D NÄä Tacka vet jag TJÖRN Kliniskt rent från vägbulor och dessa smågrupper bestående av PMS -tyngda Lapplisor som man alltid ser inne i städerna eller liknande samlingar av giftormar vidare är det här ute på Ö:a också fritt från Trängselskatte-Förslag och normalbegåvade KommunPOLITIKER Som INTE ens i sin vildaste fantasi skulle komma på idèn att lyfta på sina FETA häckar från tjänstestolen för att föreslå ett eget förslag![/bDå ] ett eget förslag kan genererar merarbete för dom själva :cry: :cry: :( :( Usch då ! fyy för arbete....
Senast redigerad av nimbusen den 21 jan 2008, 04:19, redigerad totalt 19 gånger.

8
nimbusen skrev: Nää Tacka vet jag TJÖRN Kliniskt FRITT från en massa vägbulor...
Rätt! Och så finns det ett (1) trafikljus på Tjörn! (Det andra - vid ett övergångsställe i Skärhamn - togs bort för att inte en jäkel brydde sig om vilken lampa som lyste... :shock: :shock: !)
opticrob skrev:Det mest rättvisa är väl ge ett bidrag!
Rätt det med! Om jag lovar att inte besöka Stockholms Innerstad, hur mycket får jag då? :lol: :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Skäreläjan skrev:
nimbusen skrev: Nää Tacka vet jag TJÖRN Kliniskt FRITT från en massa vägbulor...
Rätt! Och så finns det ett (1) trafikljus på Tjörn! (Det andra - vid ett övergångsställe i Skärhamn - togs bort för att inte en jäkel brydde sig om vilken lampa som lyste... :shock: :shock: !)
opticrob skrev:Det mest rättvisa är väl ge ett bidrag!
Rätt det med! Om jag lovar att inte besöka Stockholms Innerstad, hur mycket får jag då? :lol: :lol: :lol:

DET LOVAR JAG OCKSÅ PÅHEDERSORD :D:D sååå :lol: rRO HIT med lovorna sättigång bara!!!

10
Joppe skrev:
UNDANTAG från dessa regler blir sannolikt Dock de krogar som ligger på andra våningenDå dessa finns på andra PLAN :oops: :roll: :roll: :roll: :roll: