Jodå, klart jag kommer att få bilen tillbaka, men inte innan nyår som det ser ut nu.
Skadan i sig tycker inte jag var så märkvärdig, men som petroff menar så borde nog Folksam reagerat och agerat mycket tidigare när det började dra ut på tiden med reparationen och sett över alternativen.
Att jag engagerar mig som jag gör beror delvis på att
bilen är mer än ett transportfordon för mig, det är en del av mitt fritidsintresse och då vill man gärna vara med i matchen hela tiden.
Att den ser ut som den gör på bilderna beror på att för att byta innertaket måste man ta bort klädslen på B & C-stolparnas övre del.
För att få bort den övre delen måste man ta bort den undre och för att få bort den undre måste man lossa mattan och då behöver man lyfta ur stolarna...typ...
Alltså går det inte att sätta ihop och åka utan innertak och komplettera när det nu kommer, om man inte tycker det är jätteroligt att montera ihop/isär.
Löna sig? Ja, vet inte...Verkstaden har väl ett fastpris mot Folksam och delarna i sig är inte så dyra, så för Folksams del kvittar det nog hur länge den blir stående. Mina 100sek/dag i stilleståndsersättning blir inte de fattiga på

Anders

Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)