Annons

service-minded

1
Hittar inte var vi skrivit om verkstäderna, därför blir det en ny tråd igen..

De har gjort det igen, visat vad service innebär. Bilen har gått 600 mil och vi upptäckte att det gått åt olja..... ringer verkstaden för att höra vilken olja vi skall använda. Då säger killen att det inte får gå åt någon olja... :shock: blir "blixtinkallad" till verkstaden, 45 min efter mitt samtal är allt kollat. Inget fel, trolig orsak är att det inte blivit riktigt påfyllt vid leverans.

Semestertid och lunchtid och allt fungerar så jättesmidigt!!

Är det inte superbra!!!!

Må gott alla, nu väntar Ramundberget :D :D :D
Stahl

PS. Jag övervakar när min käre make packar bilen (han som kallar sig världsmästare på att packa :roll: ).....DS
Annons

2
Känner igen det där med att det var sparsamt med olja i motorn vid leveransen av nya bilen. Så Du Stahl behöver nog inte räkna med några fler påfyllningar mellan ordinarie servicetillfällena.

/BengtB

4
Jag har samma nöje som Ricke3. Tvingas också pytsa i 1 liter olja efter ungefär 1.000 mil sedan service. Har servat 2 ggr så det kan inte bero på snålfyllning från fabriken.
Kanske verkstaden fyller i knappt men tar betalt för fullt. Nuförtiden förekommer ju alla former av lurerier.
Har även jag en 2,4 liters motor som körs relativt försiktigt.

Ser här att Stahl var i Ramundberget samtidigt som jag var där i trakterna. Vet inte hur det ekipaget ser ut, så jag ber om ursäkt för att inte ha hejat. Var den mörkgrå fast brun i visst ljus?? Såg en hel del fina Santor däruppe, bl.a. en med Lexuslysen och en med kromat tanklock. Annars är det ju mycket populärt med rejäla extraljus där uppe. Mest nödvändigt torde det vara med ren-motargaller, för många renar trivs bättre på vägen än på fjället.