Annons

Dörrbuckelskydd

1
Det är bra med en extra ledig dag då & då, helt "plötsligt" fick jag lite tid att montera sidolisterna och lägga in velourmattorna i bilen.

Riktigt, riktigt bra passform på delarna. Man har inte sparat in på tyget i mattorna, utan de passar exakt mellan stolsinfästningarna (tänker på mattan till 3:e raden).

Plasten i skyddlisterna är precis lagom, inte isskrapehård och inte heller gummimjuk. Gick väldigt smärtfritt att montera, dock var jag tydligen någon vecka för långsam för någon har redan lämnat sitt bomärke på min högerdörr...
:twisted:
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Annons

3
Såna där 08-lister har jag också och de är banne mig räddningen på shoppingparkeringar där det inte går att plocka en "egen" plats längst bort som brukligt är för min del.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: snyggt

5
Suzuki skrev:Dörrlisterna var snygga....men är inte trappstegen ivägen ute i terrängen? :)

Sukken
Mjae, inte än iaf. De skyddar däremot sidorna från en del klafs och barnen kommer in i bilen utan hjälp (även om de säkert inte har något emot att klättra in)
Anders ;-)

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

Re: Lister

7
Suzuki skrev:Var fick du tag i dörrlisterna?

Pris?

Sukken
Samma ställe som jag handlade bilen på, Bilpartners i Uppsala.
1900-nånting gick de på. Även om de kanske är aningen i överkant för ett par lister, så tycker jag ändå det känns som det är sjysst kvalité på dem...och så gör de lite nytta också.
Anders ;-)

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

8
Jag smyckade min pärla på samma sätt och det är verkligen en "life-saver" när tanterna svänger upp dörrarna och stelt ska ta sig ur sina bilar :wink:, ivriga att ta sig in på IKEA. Min handlare monterade allt innan jag hämtade bilen. Listerna finns med i tillbehörslistan men då jag handlade bilen för 1,5 år sedan fanns ingen tillbehörskatalog. Jag hade turen att få se en "fullpyntad" santa uppställd på en mässa i Piteå och sa då till HSB:n "-så där ska vår bil se ut!", och så blev det 8):
Bild
Bild
Bild
Hälsningar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

10
Tack ska du ha :D

Har legat på latsidan gällande bilder en tid nu men det finns fler via "Bilarkivet" och "Svartbjörns bilder" om du är sugen...

Mvh
Norrland
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

11
anders skrev:Vad mycket sand ni har på IKEA-parkeringarna i norr...:P
:D Humor anders! Welcome to the club! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart