Annons

Ett alternativ till "Friggebod"!

1
Hade länge önskat mig en friggebod att förvara allsköns brôte i, som stjäl så mycket plats i garaget! :?
Men med det nya tillåtna måttet 15 m2, kostar ju en sådan en ganska rejäl slant om det skall vara något att ha.
Så plötsligt en dag på nätet får jag syn på nånting! Ett tältförråd!
Ja, jä..r i det! Ett klart billigt alternativ, som många använder som t ex garage, båthus m fl användningsområden!
Sagt och gjort! Efter ett par samtal till Danmark, beställdes den minsta storleken, (2,70 x 5,10 x 2,30) och det monterades sedan upp i ett hörn på tomten.
Bild
Vilken plats jag fick i garaget sen! (Kan t o m gå runt bilen...! :shock: )
Rymmer ju allt det, som bara tar plats i garaget, och som man inte vill ha utomhus!
Bild
Ett litet tips till envar, som önskar sig ett "flyttbart" förråd!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

2
Ja jäklar i dé, det var inte dåligt. Såg ju riktigt rymligt ut det där. Ett klart fiffigt alternativ om man inte vill bygga fast sig med en dito i trä 8)

Hälsningar från norrland
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

3
Ska vi se hur fort "lagen om det tomma rummet" fungerar :D Ska vi gissa att det är knökfullt i augusti :wink:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

4
opticrob skrev:Ska vi se hur fort "lagen om det tomma rummet" fungerar :D Ska vi gissa att det är knökfullt i augusti :wink:
:lol: Du vet hur det är...! När man kört till tippen med en massa skräp på släpkärran... Fasen vad mycket bra grejer folk slänger egentligen? :roll: :wink:
(Fast HSB:n brukar hålla koll så att kärran är TOM när man kommer hem igen...! :oops: :oops: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"