Annons

Semestern slut.....

1
Urk.......På Måndag är det jobb dax igen :cry:

Efter 4 veckors semester med tvivelaktigt väder känns det gaaanska tungt att återgå till jobbet. Men det dröjer väl inte många dagar innan man är tillbax i rutinerna igen.

Det enda positiva med tidig semester är väl att det känns som att det är ganska mycket sommar kvar + att man köpt en Santa Fe såklart :D
Mvh.
Jan-E
Annons

4
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Helchysst grill, Anders! För bara en femma...!? :lol: :lol: :smoking: :wow:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Redan slut ?? Även jag har avverkat första av fyra och har redig ångest :shock: för att det bara e tre veckor kvar,,,som vanligt så regnar semestern bort. :cry: :cry:
Det där kallar vi för Botkyrkagrill, 8) men visst funkar det !!
"Joppe"

6
"Botkyrkagrill", "Rosengårdsgrill"...kärt barn har många namn, men idén är ju genialisk.

Lär man sig shoppa maten i rätt ordning behöver man ju inte bekymra sig om att packa ur ens, bara att rulla in över glöden.

Flintasteken underst följt av champinjonerna och löken och bredvid potatis i alu-folie.
6-pack "Bullens Pilsnerkorv", klarar sig i stort sett själv, ett jack i burken bara så man inte sätter korvarna i omloppsbana.

(kan det bli off-topic i "Funderingar & svammel? ) :oops:
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

7
anders skrev: (kan det bli off-topic i "Funderingar & svammel? ) :oops:
Det är precis såna här härliga "grilltips", som avdelningen "Funderingar och Svammel" är till för! :lol: :lol:

("...jack i burken bara så man inte sätter korvarna i omloppsbana..."! :lol: :lol: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Min semester är oxå snart slut. Har tillbringat 4 veckor i stugan, åker tillbaka i morgon igen för sista veckan. Nu har jag iofs bara jobbat 13 dagar sen den 10:e april så det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till jobbet och vila upp sig lite.
Har ju inte varit så aktiv här på forumet senaste tiden då det mobila Turbomodemet inte visade sig ha täckning i smålandsskogen :(
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

9
Jag börjar min semester om 2 veckor. Väntar ivrigt... :D
Chirre skrev: Har ju inte varit så aktiv här på forumet senaste tiden då det mobila Turbomodemet inte visade sig ha täckning i smålandsskogen :(
Ett litet tips. Kolla in länken här:
http://e-tjanster.pts.se/Map/

Där kan man se vilken/vilka operatörer det är som har basstationer i området. Dessutom kan man utläsa i vilka riktningar antennerna är placerade. De vanligaste är basstationer med 3 antenngrupper, celler. I tätorter med mkt folk och i rejäl glesbygd kan det vara andra antennkonfigurationer som används.

Har man lite oflyt så är det riktantenn/Yagiantenn som gäller. De ser ut som en TV-antenn ungefär. Då gäller det att välja rätt typ. För 3G så används frekvensen 2100 MHz. Vanliga GSM-riktantenner är för 900 MHz. Med infon från PTS ovan + en kompass så kan man rikta in antennen duktigt bra till rätt basstation.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision