Annons

Säljes trimbox V-Tech till Santa Fe CM

1
Som ny, går kanonfint till 2.2 CRDi:n. Använd endast 6 månader. Jättenöjd. Säljes pga av nybilsköp.

Ökar effekten från 156 hk till ca 180 hk. Nio förinställda "program" kan väljas, enkelt med ett vred. Påverkar bränsleförbrukningen till det bättre, dock marginellt. Framförallt är vinsten att motorn blir starkare och blir trevligare att köra.

Original kontakter - Plug and Play. Man ändrar inte bilens originalsystem.
Lika lätt att ta bort och få bilen till original igen.

Pris 2900 kr

Hälsar
Norrland & Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

3
Hej Classe!

Ja, med en liten tår i ena ögonvrån lämnar jag (inte träsket :wink:, det har varit trevligare än så) Hyundai för en stund. Efter nästan 7000 mil fick min gosanta gå vidare till annan ägare. Istället hamnade en VW Tiguan 2.0 diesel på gården. För och nackdelar:

+
betydligt billigare bränsleförbrukning, 0.66 lit/mil redan uppmätt på NY bil!
nästan 2000 kr billigare skatt/år
sparar 1000 kr/mån i leasingavgift
kvick & snabb, roligare körupplevelse, trots endast 140 hästar
välbyggd och väldigt fin förarmiljö

-
minre bagageutrymme (dock inget problem för min del)
övrigt inga direkta minus

Salut och hälsningar från Norrbotten
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

5
:shock: :shock:
Men - nåväl... Jag kan kanske förstå dig...?
Som Stahl uttrycker det: Lova iallafall att du hänger kvar på forumet!
Vi måste få se bilder, och få läsa om upplevelser med nya bilen ändå, väl? :D :D
Grattis ändå till nya bilen! (Vem vet; Det kan ju kanske bli en ny Go´Santa så småningom...?!)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
:shock: Men?
Hur visste ni att Svartbjörn bytt bil?
Det han sålde var ju bara en trimbox?

Nåväl:
Svartbjörn lämnar Hyundai SUV "träsket" och är därmed inte längre
kvalificerad så som medlem.
Men då Svartbjörn visat prov på både fyndiga och intressanta inlägg i forumet,(bildlikt och bokstavligt talat) så tycker jag att han är lite grand av "Hall Of Fame".
Vad tycker ni?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
petroff skrev: Nåväl:
Svartbjörn lämnar Hyundai SUV "träsket" och är därmed inte längre
kvalificerad så som medlem.
Men då Svartbjörn visat prov på både fyndiga och intressanta inlägg i forumet,(bildlikt och bokstavligt talat) så tycker jag att han är lite grand av "Hall Of Fame".
Vad tycker ni?

Absolut! Särskilt som undertecknad har fått förmånen att få lära känna Svartbjörn lite närmare, - "live" så att säga - tycker jag att vi skapar en sorts "Hall of fame" för de medlemmar på Forumet, som (förhoppningsvis?) tillfälligt bytt till bilar av andra märken...!
Förslagsvis, alltså...? :wink: :wink:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

8
Kära kamrater!

Tack för värmande ord. Jag lyfter på hatten och tackar för möjligheten att få vara kvar och utrycka mig också fortsättningsvis i ämnet bil. Med en gosanta på gården i nästan två år och fina upplevelser så kommer jag INTE att glömma den fina tiden. Hade det inte funnits andra bilar hade jag med glädje valt ännu en Santa fé men hur man än vänder rompa så är den där bak och just en sådan "baksida" visar sig om man kör mycket bil. Då blir det att kosta mer, så är det bara. Till detta kommer glädjen i att köra något annat för ett tag, Tiguanen är kanonfin och jätterolig att köra. Svårt att jämföra dem eftersom de skiljer sig väldigt mycket åt. Den ena är stor å go och den andra liten, nätt å lätt :wink:.

Vi hörs av också framöver!
Hälsningar
Svartbjörn

PS Någon som vet varför mailen slutat komma om att tråden är besvarad? Jag måste in å kika "manuellt" numer...
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

9
svartbjorn skrev:+
betydligt billigare bränsleförbrukning, 0.66 lit/mil redan uppmätt på NY bil!
nästan 2000 kr billigare skatt/år
sparar 1000 kr/mån i leasingavgift
kvick & snabb, roligare körupplevelse, trots endast 140 hästar
välbyggd och väldigt fin förarmiljö
...och får dra 2,500 kg på en grymt smart krok om du tagit ut den som Track and Field!

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

10
Swedefe skrev: ...och får dra 2,500 kg på en grymt smart krok om du tagit ut den som Track and Field!
Swedefe
"Smart krok"?
Hittade inget speciellt med kroken, då jag också kikade - på VW:s hemsida...? :? :?
Berätta! :wink:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

11
Det är nästan så det räcker med smartheten i kroken för å köpa bilen, helt rätt Swedefe!

Den sitter på...

Man drar i en liten vajertråd som sitter fint dold, ut kommer kroken underifrån, man fotar till den å tjoff så låser den och är redo att använda. Att fälla in den är att dra i vajern igen så blir den "slak" (kroken alltså), en ny fotning, ännu ett tjoff, å vips är den borta! Inget mer stå på knä å bli skitig, inget mer ryckande för å få ut en avtagbar krok som fastnat. Den som uppfann detta var en smarting!

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

12
svartbjorn skrev:Det är nästan så det räcker med smartheten i kroken för å köpa bilen, helt rätt Swedefe!

Den sitter på...

Man drar i en liten vajertråd som sitter fint dold, ut kommer kroken underifrån, man fotar till den å tjoff så låser den och är redo att använda. Att fälla in den är att dra i vajern igen så blir den "slak" (kroken alltså), en ny fotning, ännu ett tjoff, å vips är den borta! Inget mer stå på knä å bli skitig, inget mer ryckande för å få ut en avtagbar krok som fastnat. Den som uppfann detta var en smarting!

Hälsar
Svartbjörn
Å 17...? Jo, det låter ju fasligt bra...?
Hur vore det med en "fotning" på en "fotning"...? :roll:
Är det VW:s egen, eller är det något som finns "för alla"? :mrgreen:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

13
svartbjorn skrev: Någon som vet varför mailen slutat komma om att tråden är besvarad? Jag måste in å kika "manuellt" numer...
Har du fått igång den här funktionen igen, förresten?
Jag hade lite strul just med det för ett tag sen, men det var tydligen "självreparerande" för jag gjorde inget... :roll:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

14
Jag får till att fotografera förloppet, tänk om man kunde ha gjort en filmsnutt, hade varit det coolaste!

Nä, funktionen att få mail automatiskt har inte kickat igång, får testa nåt...

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

15
svartbjorn skrev: Nä, funktionen att få mail automatiskt har inte kickat igång, får testa nåt...
Hälsar
Svartbjörn
:shock: -1:a steget till att bli utslängd ur FORUMET vettu! :2lol:
Men, jag har ju lagt ett gott ord för dig så det löser sig nog :D

Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart