Annons
Annons

2
Hur upplever du din?

Edit: Såg nu att du inte har någon än. Sorry..
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Villken effektbox har ni?????

5
flash-71 skrev:Jag skall inskaffa mig en effektbox till min CM 155hk och jag undrar vilka boxar (leverantör) ni har och hur dom funkar..

Hur upplever ni era bilar med boxen drar dom mindre diesel???
Har en Tuc och tycker det låter som en väldigt intresant tråd.

Att samla erfarenhet och intryck från de som har box.

Funderar själv på box, men tvekar hela tiden.

:wink:

7
Kör en Santa Fe CRDI 06 150 hk original med en Promotechbox som ger mig 177 hk och ca 390 Nm. Valde den främst för att den har en fast inställning. Den är fast inställd för att ge bra kombination av vrid, effekt och ändå skona motorn. Har haft den i drygt ett år nu, kört drygt 2000 mil och nu kommit hem från en 450 milatur till Toscana med husvagn under drygt 2 veckor. Marschat drygt 100 km/h enl GPS, dvs 110 på mätaren. (Husvagn godkänd för 100 tempo i Tyskland och dessutom försedd med ATC Alco Trailer Control vilketfaktiskt gör den hastigheten odramatisk med mitt ekipage.) Snittförbrukning 1,2 liter per mil med Kasselbackar, Alperna och ett väldigt kuperat Toscana inräknat. Kraften i Santans diesel med Promotechboxen passar mig bra, med den fasta inställningen som ger skonsam kombination av vrid och effekt. Det finnns mer optimala lösningar med inställningsbara boxar för dem som gillar att pilla.

Hälsningar
:-/<rister
Santa Fe 2.2 CRDI M5

9
Ca 0,75. Då är det mest pendling ca 2 mil med ca 2/3 motorväg och 173 STADSKÖRNING (Malmö). Det är ungefär en deciliter lägre än utan box. Jag har manuell låda och inga erfarenheter av hur boxens vrid- och effektförändringar påverkar en automat. Dock blir vridet bra mycket tidigare än utan box. Den blir ingen racer men det tidigarelagda vridet gör den betydligt angenämare att köra. Jag märker skillnade ändå mer när jag drar husvagn.

Santa Fe 2.2 CRDI M5

11
Krister N skrev:Ca 0,75. Då är det mest pendling ca 2 mil med ca 2/3 motorväg och 173 STADSKÖRNING (Malmö). Det är ungefär en deciliter lägre än utan box. Jag har manuell låda och inga erfarenheter av hur boxens vrid- och effektförändringar påverkar en automat. Dock blir vridet bra mycket tidigare än utan box. Den blir ingen racer men det tidigarelagda vridet gör den betydligt angenämare att köra. Jag märker skillnade ändå mer när jag drar husvagn.

Du har precis övertygat mig att köpa en promotec till min Tuc :!:

:wink: 8) :wink:

14
Jag har beställt en box från YOZ här på forumet han säger att den är snarlik Promotech boxen .
Skall bli spännande och se om det blir någon skillnad i förbrukningen när vi sticker ut i europa med 5 pers i bilen och fullproppad bagage..
Santa Fe 2,2 CRDi Comfort 7 A6 silver -10

15
Danne_gg skrev:Låter trevligt!, självklart är det ingen racer och inte byggt för att vara någon men våran är verkligen DÖD ifall man trampar vid fel tillfälle... funderat på att åka in med bilen och låta dem kolla den
japp.. har haft volvo med d5motor före... men denna 2,2l motor vålar mest och man kryper ihop vid ratten när man försöker köra om.. He he.... :2lol: är sugen på en KCR-BOX....
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.