Annons

16
ClasseClas skrev:Välkommen tillbaka CrazyChriz, det var ett tag sedan! :wink: :wink:
Joman tackar, ska försöka bli lite mer aktiv, har varit en märklig vår å sommar må ja säga, men Santan är kvar å rullar minsann! Vi hörs! =)
// Chrille
Annons

Re: Framdiskanter på en -02'a

18
Fuzz99 skrev:Tjenare!

Jag ringde nyss till Jämtlands bildemontering där jag sett en krockad -04 Santa Fe och frågade om dom inte kunde skicka mig diskanterna, inga problem, 150 kr styck + frakt, helt ok tycker jag.

// Sven N
Turgubbe!!! :shock:
Jag får vara mer på hugget alltså....
Rätt pris dessutom!
Har bytt ut bakhötalarna till ett par DLS-basar samt ersatt Wanhedens skrikor med ett par matchande DLS där också. mums...
Det som nu saknas är ett par orginalframdiskanter sen är jag nöjd.

Du vill inte sälja framdiskanterna?????

//Surmetarn

Re: Framdiskanter på en -02'a

19
surmetarn skrev:
Fuzz99 skrev:Tjenare!

Jag ringde nyss till Jämtlands bildemontering där jag sett en krockad -04 Santa Fe och frågade om dom inte kunde skicka mig diskanterna, inga problem, 150 kr styck + frakt, helt ok tycker jag.

// Sven N
Turgubbe!!! :shock:
Jag får vara mer på hugget alltså....
Rätt pris dessutom!
Har bytt ut bakhötalarna till ett par DLS-basar samt ersatt Wanhedens skrikor med ett par matchande DLS där också. mums...
Det som nu saknas är ett par orginalframdiskanter sen är jag nöjd.

Du vill inte sälja framdiskanterna?????

//Surmetarn
Njaaa, jag tror nog att jag behåller dom ett tag iaf.....=)....
Vet du vad det är för storlek på fram och bakhögtalarna? Jag såg på USA forumet att det skulle vara olika storlekar på fram o bak högtalarna :?: Hur svårt var det att byta :?:

// Sven

20
Kan tänka mig att du behåller dom.....
Vet i faan om jag törs riva framdörrarna ändå.... alltid bökigt med alla låsklips skulle jag tro...

Bak var det inga problem att byta!
Jag rev ut ALLT bakom framsätet så jag fick bort hela plastsidorna sen var det gott om plats att jobba.
Ett lättskruvat jobb!!

Högtalarna bak var 6,5" men jag fick borra nya skruvhål i plåten för att få dit dom.

Fram har jag ingen aning tyvärr...

//Surmetarn

22
mento skrev:Det samma storlek 6,5" båda fram och bak högtalare...
mvh/mento
Oki....Tackar för svaren...... :D ....tror nog att jag ska ge framhögtalarna en chans iaf......

23
vill du har bra ljud i bil ,
montera bas lådan så lyfter upp bas ljud i hela kupe.
orignal högtalaren har dålig bas . prova baslåda så du få jätte bra ljud till din SF.

24
mento skrev:vill du har bra ljud i bil ,
montera bas lådan så lyfter upp bas ljud i hela kupe.
orignal högtalaren har dålig bas . prova baslåda så du få jätte bra ljud till din SF.
Har du någe tips på en bra baslåda?
Kör du med separat slutsteg till den eller låda med inbyggt steg?
Finns det nån som inte tar så jä..a mycket plats?

//Surmetarn

25
jag kör separat slutsteg till baslådan.med 12 " bas.
stereo med inbyggt steg 4X25 w, till orignal högtalare.
annars du kör med bazooka.det tar inte plats.

// mento

26
surmetarn skrev: Vet i faan om jag törs riva framdörrarna ändå.... alltid bökigt med alla låsklips skulle jag tro...

//Surmetarn
Easy pancake säger jag!

Jag rev ner samtliga dörrsidor när jag bytte mina dörrhandtag till kromade originalhandtag som finns på EX-modellen (USA) o Gold (Sydkorea).

Remove the screw holding the inside door handle trim.
Bild
Remove the screws holding the door trim panel.
Bild
Bild
Ta sedan och bänd med fingertopparna längst ner underifrån utåt 15-20cm så att klipsen släpper. Sedan är det bara att koppla ur alla kontaktdon. Alla kontakter är olika så det går inte att klanta sig vid montering!

Tryck sedan dörrsidan uppåt med sågande rörelser så släpper den vackert från dörren o rutan.