Annons

Västkust- eller ostkusthumor? Skillnader eller likheter?

1
Efter att en annan tråd devierat en aning, "drar" jag igång en ny tråd här...! :D :D
anders skrev:"Västkustsmitta"...?! Är det ni kallar det?
Det är inget att skämmas över, många är de som fått "objudna gäster" på köpet i semesterflirten...

Tycker inte vi behöver bräcka dem, möjligtvis punktmarkera lite så de vet sin plats liksom...
Det är kul med några som är så...uhm...lättroade ;-)
Du måste berätta hur man "punktmarkerar" dessa sina "objudna gäster", så de håller sig på plats (!?), och hur man roar dessa...! :lol: :lol: :lol:
nimbusen skrev: HA HA HA Optimist du Anders Kom igen när du får in "BOSSE Bildoktorn " PÅ skärmen istället för en gammal garageport. här ute på Ö:a backar vi tills det tar stopp skulle det råka gå åt H köper vi bara en ny port för stålarna som vi fått in på alla tjuvfiskade humrar som vi krängt dyrt som F till nån knös från nollåtta land :) :) :) :roll: :roll: :roll:
:finstilt: :finstilt: 2 - 0 till Västsverige, eller? :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

3
anders skrev::D :D :D

Att punktmarkera något eller någon på västkusten kan väl liknas med ett "Tjörnslag"...?

:roll:
Fasen vad pisk du ger dom Anders!
Typ "bakslag" för The Westcoasters"!
(Anade en dold talang och ådra.)
"We Are All The Winners.....":D
(P.S Till polarna på västkusten:Diska inte ur min kaffekopp :oops: )

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
petroff skrev: Typ "bakslag" för The Westcoasters"!
"We Are All The Winners.....":D
Ånädå...! :lol: :lol: :lol:
Vi låter er österut komma igång lite vackert sådär bara, SEN ska ni få se...! :badgrin: :badgrin: :badgrin:
anders skrev::D :D :D

Att punktmarkera något eller någon på västkusten kan väl liknas med ett "Tjörnslag"...?

:roll:
Och rätt stavade han också...? :lol: :finstilt:
petroff skrev: (P.S Till polarna på västkusten:Diska inte ur min kaffekopp :oops: )
Varen icke oroad! Här är ständig beredskap! :D :D
Och den här Anders får du se till att dra med dig västerut nästa gång! :D :D :D
petroff skrev: Gumman hade inga skalbaggar i trosorna.Min tur att gå på koll. :roll:
Har inte du varit "på koll" där förut...!? :oops: :oops: :oops: :badgrin: :badgrin:
(Ujuj... Tur att vi är på svammelsidorna, annars hade man nog fått en åthutning...?)
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

5
nimbusen skrev: HA HA HA Optimist du Anders Kom igen när du får in "BOSSE Bildoktorn " PÅ skärmen istället för en gammal garageport.
Bosse Bildoktorn i all ära, men denne Oldsberg som har en (o-)förmåga att dyka upp här o var är skrämmande....
Han skulle stannat vid "oss skojare emellan"
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

6
Skäreläjan skrev: (Ujuj... Tur att vi är på svammelsidorna, annars hade man nog fått en åthutning...?)
Nåt klant-arsele höjde upp mig till Moderator, så vi kan väl härga runt ett tag! :mrgreen:

Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
petroff skrev:
Skäreläjan skrev: (Ujuj... Tur att vi är på svammelsidorna, annars hade man nog fått en åthutning...?)
Nåt klant-arsele höjde upp mig till Moderator, så vi kan väl härga runt ett tag! :mrgreen:

OSTKUSTEN får mig att tänka på FÅROST och då bör det sannolikt också betyda att det finns en massa FÅRSKALLAR där ! fast det FÅR man väl inte säga högt här DET är Iinte för inte som FÅRÖ ligger där det på " Fel sida TACKA fasen för det ! gamla "svedala" åsså har vi BAGGENS FJÄRDEN o HORNsTULL o ULLriksdal etc. etc. :roll: :roll: :roll: :roll: åsså HAN PETROFF inte att förglömma p+k
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

8
petroff skrev:

petroff skrev:
(Nåt klant-arsele höjde upp mig till Moderator )

JAHA då Då kan VI IAF. definitivt UTESLUTA att det var någon Bonnläpp från VÄSTKUSTEN 8) :cry: :cry: :roll: :roll: :wink: :wink:

9
nimbusen skrev:
OSTKUSTEN får mig att tänka på FÅROST och då bör det sannolikt också betyda att det finns en massa FÅRSKALLAR där ! fast det FÅR man väl inte säga högt här DET är Iinte för inte som FÅRÖ ligger där det på " Fel sida TACKA fasen för det ! gamla "svedala" åsså har vi BAGGENS FJÄRDEN o HORNsTULL o ULLriksdal etc. etc. :roll: :roll: :roll: :roll: åsså HAN PETROFF inte att förglömma p+k

Det är OK nimbusen.
Bild
Ensidig kost som räkor o maneter kan ge symptom som vanföreställningar o felaktig världsbild.

Annars enligt resonemanget ovan, är det alltså ingen slump att ULLared ligger i väst...?
Anders ;-)

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

10
anders skrev:
nimbusen skrev:

Det är OK nimbusen.
Bild
Ensidig kost som räkor o maneter kan ge symptom som vanföreställningar o felaktig världsbild.

Annars enligt resonemanget ovan, är det alltså ingen slump att ULLared ligger i väst...?
ULLARED = En ulv i FÅRakläder tillika den naturliga mötesplatsen på semestern för kringresande förvirrade OSTkustare med "huset" på släp, ena riktiga primitiva campare med PARABOL, 52 tums PLASMATVSTORA Boxerpkt och studsmatta och andra måste ha prylar, nu är det så här att vi här på TJÖRN har ett eget lågprispalats runt hörnet SÅ DET SÅÅÅ ! Näe Om vi mot förmodan skall Campa så Kör vi med ett halvtaskigt omodernt ABC-tält 2 manna så man "får KNÖ SIG IN" vilket vi inte behöver göra till vardags här ute på GOA TJÖRN Fjärran från Trängselavgifter & P-nissar :oops: :oops: :oops: men vigillar ALLA nolåttor som kommer hit, och är STOLTA över att kunna dela med oss av VÄSTKUSTENS underbara natur och rika djurliv, vilket ostkustare ente kan skryta med precis OM man bortser från alla konstiga djur som rör sig kring STUREPLAN nattetid, TYCKER vi lägger ner denna diskussionen INGET SNACK OM SAKEN VÄST ÄR OCH FÖRBLIR ÖVERLÄGSEN ÖST- SÅ ÄR DET BARA !!! FÖRESLÅR ATT NI JOBBAR MED DETTA FAKTUM

11
petroff skrev:
Anders: Gillar din humor stenskarpt.
Tillsammans kanske vi kan ge dessa förb...västkustare en match?

:2lol: :2lol: :2lol: :2lol:
Det här var ju riktigt roligt!
Att den "ensidiga kosten" skulle bestå av räkor, kan jag acceptera, men det skall vara någon från Östra Svealand till att äta MANETER, det gör ingen härikring...! :shock: :shock: :shock:
Här är det inte det Manäter! ( :lol: )
Jag säger bara som jag brukar: Öst är Öst och Väst är Bäst...! :badgrin: :badgrin:
(På dom igen, bara, gubbs! De andas än...! :lol: :lol: )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

12
Skäreläjan skrev: Jag säger bara som jag brukar: Öst är Öst och Väst är Bäst...! :badgrin: :badgrin:
Jao, tjöta e ni ju bra på och jag måste nog hålla med nim-BUSEN om att vissa runt Stureplan är av tveksam artbestämning.
nimbusen skrev: Mossan mossan på er människograbbar...
Om jag inte känt till ursprunget på den frasen, skulle jag trott att det var något lokalt glädjerop från någon på väst som faktiskt sett mossan växa in över stenröset till skärgård...men det är klart, det hade ju tagit fokus från underhållningsformen nummer ett på västkusten; att se på medan bilarna rostar :badgrin:
Anders ;-)

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

13
Nu när svingarna viner mellan öst och väst känner jag mig manad att påpeka att 08 inte alltid är lika med 08. I mitt fall skulle jag nog snarare kalla mig en 0523:a trots uppgiften i telefonkatalogen (fast när det begav sig fanns inte 0523, och 08 hette då 010 - åren går... :wink: ).

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

14
Hehe...!
Det kan nog inte vara så lätt för dig, Bengt!
Att ha rötterna bland Bohusläns klippor, och samtidigt bo och leva i Stockholmstrakten...
Nåväl; Jag förstår, att känslan för sitt ursprung alltid sitter djupt rotat hos dig, och det är vi naturligtvis glada för på "denne kanten"!
Det här gafflandet mellan "stockholmare" och "västkustare" är ju av klassiskt snitt, och jag hoppas vid gud, att det inte är någon som har missuppfattat och tror, att det är på allvar!? :shock:
Denna tråden är ju avsedd för humor (galg- ?) på hög nivå! :D :D
(I den mån nå´n 08 nu har humor... :badgrin: :badgrin: )
Kom igen du med, Bengt! (Du kan ju alltid skriva nåt annat namn på brevlådan... :lol: :lol: )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

15
Skäreläjan skrev:Hehe...!
Det kan nog inte vara så lätt för dig, Bengt!
Att ha rötterna bland Bohusläns klippor, och samtidigt bo och leva i Stockholmstrakten...
:lol: :lol: )
Klart att det inte är lätt :D :D :D

Och, jodå jag vet att alltihop är på skôj - hur skulle man annars kunna bo i 08-land... :roll: :roll: :roll:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.