Har nu kört ytterligare 250 mil + med husvagnen (1500 kg) och snittet ligger på 1.25 - 1.30 liter milen och då ligger hastigheten och pendlar mellan 85-105 km/tim enligt GPS:en (ja jag vet man får bara köra i 80

).
Jag vet inte men några i vårt campingsällskap som kör Volvo V70 bensinare och lättare vagnar och de ligger mellan 1.50 - 1.70 liter milen, iofs kanske det inte går att jämföra men Santan verkar ivf i mitt fall dra mindre än en Volvo.
Nu är frågan, ska man räkna med att den ska ligga där eller kommer förbrukningen minska med tiden dieselmotorn har gått längre (läste något om det här på forumet)? Min Santa har nu gått ca 700 mil.
Hur som helst så ska jag nog sätta i en sån där dieselchip grej, men så läste jag till min fasa denna tråd
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1804 så nu vet jag varken från eller till

. Vad säger ni? vilken diesel chip grej ska man satsa på?
-Nog vill man ha lite mer drag i Santan i vissa lägen med tung vagn, den känns rent av trött ibland, men normalt maler den på som en packåsna och det flyter på bra. Men det är i de där lägena man vill dra på lite extra, t ex vid omkörning

eller när man kör ut från en sidoväg upp på huvudvägen och det kommer bilar på håll, då saknar man den där sparken i baken.
Utan termosen där baktill ligger den och jamar fint på runt 0.70 liter/milen och tom mindre om man lägger ett ägg under pedalen.
Happy Campers -
www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook
Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.