Annons
Annons

3
Nä, inte med en diesel... :mrgreen:

Å ena sidan kan det verka underligt att lansera en dyrare "luxus-soppa" när bränslet nått något slags "all-time high"

Å andra sidan kanske Shells marknadstrateger har räknat ut att så billig som soppan är nu kommer den aldrig att bli igen...

Sug på den gott folk! :P

Swedefe

Skillnaden är markant...

4
Jag har testat med min Audi A4 1.8T 190 hk (sålde min Santa & köpte den istället - saknaden blev så stor att jag hämtar en ny Santa inom 1 vecka. Men behåller Audin :P ) och skillnaden är markant. Audin skall tankas med 98 bf så i mitt fall skulle ju skillnaden inte vara så stor - men det är den. Betydligt rappare gång, drar bättre osv. Tilläggas bör väl att bilen är chippad så det borde väl ännu mer gynna bilen med V-Power.
Teknikens värld hade en test, tror det var en vanlig Toyota bil dom mätte.
Alla kurvor som vrid odyl påvisade en klar förbättring...

Jag kommer att tanka V-Power i Ådin men 95 i Santan...[/b]

Re: Skillnaden är markant...

6
Tompak skrev:Jag har testat med min Audi A4 1.8T 190 hk (sålde min Santa & köpte den istället - saknaden blev så stor att jag hämtar en ny Santa inom 1 vecka. Men behåller Audin :P ) och skillnaden är markant. Audin skall tankas med 98 bf så i mitt fall skulle ju skillnaden inte vara så stor - men det är den. Betydligt rappare gång, drar bättre osv. Tilläggas bör väl att bilen är chippad så det borde väl ännu mer gynna bilen med V-Power.

Undrar om det inte blir billigare och minst lika bra med säg 40-50% E85 i tanken + resten vanlig 95 oktan. E85 är väl 103 oktanig. Vad kan det bli för snittoktan på den cocktailen tro?

Re: Skillnaden är markant...

7
ClasseClas skrev:
Tompak skrev:Jag har testat med min Audi A4 1.8T 190 hk (sålde min Santa & köpte den istället - saknaden blev så stor att jag hämtar en ny Santa inom 1 vecka. Men behåller Audin :P ) och skillnaden är markant. Audin skall tankas med 98 bf så i mitt fall skulle ju skillnaden inte vara så stor - men det är den. Betydligt rappare gång, drar bättre osv. Tilläggas bör väl att bilen är chippad så det borde väl ännu mer gynna bilen med V-Power.

Undrar om det inte blir billigare och minst lika bra med säg 40-50% E85 i tanken + resten vanlig 95 oktan. E85 är väl 103 oktanig. Vad kan det bli för snittoktan på den cocktailen tro?
Är inte samma sak ,det handlar inte om bara oktantal utan om diverse additiv i soppan.

:wink: