Annons

VARNING för TFR /TeamFalconRacing

1
Hej hej länge sen men men man är ju upptagen nästan jämt, måste iaf utfärde en riktig seriös varning för all dom som tänkte göra äffärer med team falcon racing i det underbara landet Amerika.

Allt började egentligen år 2002 tror ja det var, beställde lite fina bling bling detaljer, bla nya cromade sido lampor (blinkers) fick hem kanonshyssta lampor i exakt samma storlek som original, men med häftkudde fästen så klart, inga problem lite modifering så limmade ja bara dom nya ytterskalen med dom gamla fästena, blev kalas fint! Finns bild i galleriet för dom som är nyfikna.

Nu vare så illa att limmet jag körde med ville sig inte efter ett tag så den ena lossnade för ett par veckor sen, hmm jaja bara beställa ny tänkte man.

Skickade in en beställning till TFR med ett tilläg till att få nya cromade handtag för dom jag fick sisst saknad lite crom på sig på vissa ställen, och jag hadde kontacktat dom om det när jag fick grejerna så det varkade inte vara några problem.

1. Får betala via master card och på faktaruran har dom gjort om från USD till kanadensiska dollar? Ringer och till slut stryker han hela fakturan och gör om till mitt visa kort istället.

2.Fick en avi på prylar att hämta ut med en skatt å posten kostnader a 250sek ungefär efter ett par veckor. Hämtar glatt ut sakerna packar upp och inget stämmer, fel kromade handtag (fick till Kia Sorento??) och helt fel blinkers, samt att blinkersna var riktigt nötta i glaset/plasten på vissa ställen. Mailat m.m imed bilder m.m. Ringt pratat med dom och då hadde dom kommit på att det var fel handtag å skickat ut nytt paket å tack för att dom var så snälla å skickade mig ett mail om det så man fick chansen att inte hämta ut paketet med fel grejer näe det sket dom i.

3. Hämtar det nya packet a ytterligar ca 250 sek i avgifter, rätt handtag men inga blinkers med i paketet, ringer igen dom meddelar då att det kommer i ett tredje paket. Reklamerade det andra paketet på posten så man får väll se om man kan lura av dom lite pengar iaf.

4. Får det sissta paketet med blinkers, är fortfarande fel modell och slitna på samma sätt. . Ringer dom fär tredje gången, och får tag på en säljare som förklarar att dom ser ju inte grejerna som kommer in till deras lager så dom kan ju inte veta om det är samma saker på bilderna dom har och vad deras kunder får.... Slutar med att dom iaf skall kreditera hela mitt belopp och att dom erbjuder mig 20% rabatt på skitgrejer, jag kommer iaf alldrig mer kommer att handla från dom igen.

Kul med prylar hmm man vet inte riktigt ibland...
Någom som har några länkar till Korea på prylar, har köpt dimljusen tdärifrån förr men hittar inte länken. Då var det klockren dom skickade till och med grejerna som beggade slapp momsen.
// Chrille
Annons

2
Fjällräven o jag beställde prylar + att jag reklamerade mina kromkåpor till sidospeglarna där kromet började bubbla.

Det var inga problem att reklamera o få nya grejor men de skickade grejorna via båt så det tog minljoners evigheter innan prylarna dök upp! Samtidigt är det lite pirrigt att ligga ute med pengar en bra stund innan leveransen kommer.

Jag känner igen problemet med US-priser på webben o sedan fakturerar de i CDN-dollar. Vilken växlingskurs används o varför?

Jag håller med att de är svårjobbade!

Prova istället http://www.dreamka4u.com (Sydkorea) som alltid skickar med flyg. Jag har aldrig haft ngt strul med annat än då de skickade mig vita mätartavlor avsedda för diesel, men det krediterade de direkt. De kan fixa i stort vilka delar som helst bara du har artikelnummer tillgängligt eller en bra bild på prylen.

Cloud-Rider, http://www.cloud-rider.com (Kanada) har snygga grillar i rf.