Annons

Kylarfläkten - behövs den?

1
Jo, visst är rubriken tillspetsad, men jag kan inte minnas att kylarfläkten någon gång har gått igång på min bil! :shock: :shock:

Antingen är fläkten rätt så tyst eller så klarar sig min 2.4 -03 utan "aktiv" kylning. Jag kör ju i köer i -08 så förutsättningarna för fläktkylning borde vara rätt goda.

Hur är det för er husvagns-/släpdragare? Ni som har kört i Europa på sommaren? Går fläkten igång av och till?

Jag började fundera på denna livsavgörande fråga en dag när jag väntade vid en järnvägskorsning på en rälsbuss. Väntades i 10 minuter på en sketen vagn så stängde jag av motorn och drog ner rutorna. Bilen bakom mig - en Subaro Forrester - stod på tomgång och säkert varannan minut gick kylarfläkten igång med ett surrande värdigt ett reaplan. Då började jag fundera o det gör jag fortfarande... :roll: :roll: :wink:
Annons

2
Hej. när jag står med bilen på tomgång drar fläkten igång med jämna mellanrum, går inte att missa. Men det är klart ,det är ju väldans varmt å gött här nere i götet! Kan man beställa ett märke eller?
burnis

3
Får väl prova att låta bilen stå ett tag på tomgång bara för att höra fläkten gå igång! Det är bara att trotsa tomgångsförbudet på 1 minut och vänta och se. På min Audi 100 -87 gick fläkten ofta ofta, pga att kylarn inte fick plats framför den längsmonterade motorn, utan kylarn var placerad på snisken bredvid motorn. Fiffigt värre... :? :?

Märken ja, de är beställda men vi har lite tekniska problem med en eps-fil så det dröjer. För övrigt är det bara (betalande) medlemmar som kommer att få märket som en vansinningt exklusiv förmån! :wink: 8) :D
Jag ber att återkomma med mer info om klubben Club Hyundai SUV Sweden. Det går så sakta framåt i kulisserna...