Tippar på hjullagret,men har ni några andra tips?
Bilen har gått 10000mil,köpt och alltid servad på Hyundai i Sandviken.
Ja jäklar,satt faktiskt nyss och funderade om det kunde vara så enkelt(och i så fall klantigt av mig)Skäreläjan skrev:Har också upplevt likadant, från vänster framhjul...!
Då var det hjulmuttrarna, som inte var tillräckligt åtdragna!![]()
Gör en koll, för säkerhets skull!
(12 Kpm, med aluminiumfälgar!)
Beskrivningen stämmer på pricken!BlackDog skrev:Sakta har ett ljud uppstått,som jag upplever det från höger framhjul. Det är ett taktfast dovt dunkande.Det låter lite mer och mer.
Jag brukar bara höra massa oljud bakifrån..Skäreläjan skrev:Beskrivningen stämmer på pricken!BlackDog skrev:Sakta har ett ljud uppstått,som jag upplever det från höger framhjul. Det är ett taktfast dovt dunkande.Det låter lite mer och mer.
Då jag hörde detta först, trodde jag det var räddningshelikoptern som flög över oss (den har ett väldigt speciellt "bankande" ljud), men det var det som sagt inte...!
Tack och lov att det gick väl!BlackDog skrev:Och jag ska nog inhandla en momentnyckel tror jag![]()
Och det pinsammaste är att samma sak hände på en Kingcab jag hade för en 8-10 år sedan,när jag stannade och tittade efter satt 2 av muttrarna kvar..........
Men slutet gott,allting gott
Haha,såna har jag med,2 stMartin.n skrev:Jag brukar bara höra massa oljud bakifrån..Skäreläjan skrev:Beskrivningen stämmer på pricken!BlackDog skrev:Sakta har ett ljud uppstått,som jag upplever det från höger framhjul. Det är ett taktfast dovt dunkande.Det låter lite mer och mer.
Då jag hörde detta först, trodde jag det var räddningshelikoptern som flög över oss (den har ett väldigt speciellt "bankande" ljud), men det var det som sagt inte...!
de oljuden sitter dock fastspända och går att få tyst med en G L A S S...
Återgå till "Santa Fe (SM), 2001-2006"