Annons

16
Hej Roger Älta och mycket välkommen till Forumet! :D :D
Visst har du rätt i att man kan få mycket god hjälp i ett forum som detta! :wink:
Citat:
"...då jag tycker jävligt illa om hur vanligt hyggligt folk blir uppluggade av märkesverkstäder och att man är helt i händerna på dessa om garantier mm ska gälla..."
Rätt inställning i mina ögon! Dock är det numera inte nödvändigt med s k märkesverkstad för att garantin skall gälla!
Det gäller bara att det är en professionell verkstad, så skall bilens garanti gälla i vilket fall som helst...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

17
Hejåvälkommen RogerÄlta! :D :D
Hoppas att du får ordning på problemet. Kanske är det samma fel som CKiller hade. Jämför gärna era regnr. Om de är nära varann så kan de vara producerade i samma tidsperiod. En strulande svetsrobot eller felprogrammering av en roboten eller felaktig limapplicering kan ha orsakat felet. Isf tråkigt att felet gick igenom kvalitetskontrollen.

När du sedan är igenom problemet så hoppas jag på ditt deltagande framöver i forumet både när det gäller positiva och negativa saker kring ditt bilägande.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

18
ClasseClas skrev:Hejåvälkommen RogerÄlta! :D :D
Hoppas att du får ordning på problemet. Kanske är det samma fel som CKiller hade. Jämför gärna era regnr. Om de är nära varann så kan de vara producerade i samma tidsperiod. En strulande svetsrobot eller felprogrammering av en roboten eller felaktig limapplicering kan ha orsakat felet. Isf tråkigt att felet gick igenom kvalitetskontrollen.

När du sedan är igenom problemet så hoppas jag på ditt deltagande framöver i forumet både när det gäller positiva och negativa saker kring ditt bilägande.
Hej RogerÄlta! Är felet löst? Vad har hänt?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Så där ja..då var den saken ur världen..

19
Hallå..gott folk
Med hjälp av Ckillers mejl och lite förklaringar, ser det ut som problemet är ur världen. En skarv där tre plåtar möts vid A-stolpen, har blivit taskigt kittade och tätade. Dom fick plocka av höger skärm m.m, för att hitta inläckaget, var man tvungen att luta bilen till vänster och hissa upp bakarslet lite :D . Då forsade det in i kupen, bakom handskfacket, uppåt vindrutan. När bilen står plant tar vattnet en annan väg, men med lite lut så hittade det tydligen in i skarven..
F.ö är numer problemet förankrat hos Hyundai Sverige, då grabbarna tog kort och förklarade läget för överheten. Vidare måste jag berömma deras mek Weine och reservdelskillen Johan på Bilia i Nacka, de var jävligt engagerad i detta och ringde och förklarade för mig hur läget var. Känslan jag fick av det hela är nog att flera bilar än Ckillers och min har detta problem.. " Nu vet vi var vi ska leta och det känns väldigt bra, var en av kommentarerna " " Nu har jag spolat vatten på bilen i en halvtimme och inte en droppe har trängt in, så jag tror vi löst detta, var en annan kommentar"
Nu får vi se vad som dyker upp härnäst :D ..
Roger Älta tackar alla för visat intresse..

Hur lägger man in bilarna underst? d v s det övriga skrotet :D
Har hittat det...

Vet ni detta!

20
Fick reda på av bilnasaren på Bilia att man endast kommer att sälja Tucson med manuell låda i framtiden...
Ett mycket egendomligt beslut, det kommer inte ens att finnas som obtions. (stavning?) Så det betyder att jag inte kommer att köpa en till Tucson, då lilla hjärtat endast får köra automat..
Tycker att detta är väldigt synd, då bilen är lagom i storleken..Känns som ett illa genomtänkt beslut!
Chevrolet Corvette 88 cab. f.ö till salu
Chevrolet Cheyenne 2500 D 92
å så lilla gummans Tucson 05
Har ju för fan en grävmaskin också.. Hydrema 1100 C 09, med en jävla drös skopor till..

Vidare info om inläckaget

21
Blev uppring av "mecken" på Bilia efter helgen, han undrade om det var tätt, då det regnat rätt skapligt i helgen.. Tycker att det var jävligt snyggt gjort..Heders!

Om nu någon har detta problem, så kan jag faktiskt rekommendera grabbarna på Bilia i Nacka..
Om nu någon tycker att han vill prova att hitta det själv... montera bort höger flygel, bakom den strax under under vindrutan vid A-stolpen skall det finnas en plåtskarv, där tre plåtar fogats ihop, i den skarven skall det slarvats med karosskittet...täta denna skarv och saken skall vara ur världen!.. Om osäkerhet råder, ta fram slangen... Hissa upp bilen bak och se till att den lutar lite åt vänster...forsar det in på passargerarsidan har du hittat felet...
Chevrolet Corvette 88 cab. f.ö till salu
Chevrolet Cheyenne 2500 D 92
å så lilla gummans Tucson 05
Har ju för fan en grävmaskin också.. Hydrema 1100 C 09, med en jävla drös skopor till..