Jag letade länge efter en fin Santa Fe CM med dieselmotor och lite mil, fick avböja flera affärer pga vissa bilar hade en årsskatt på över 8000kr/år, tillslut hittade jag rätt bil och den jag köpt har en årsskatt på 5791kr/år.
Vad beror denna stora skillnad på? Min bil har dessutom inte partikelfilter så vitt jag kan förstå, enligt bilregistret klassas den i miljöklass 2000.
Kan nån bringa ljus på detta?
Mvh Anders
Annons
2
Är inte säker ....
men det låter som du bor i Norrland
med glesbyggdstöd på fordorns skatten samt att den är manuellväxlad....
Hur man vet om den har partickel filter vet jag inte men med en skatt under 6000kr/år så gissar jag att du har det...
detta är dock rena gissningar.....
Hur man vet om den har partickel filter vet jag inte men med en skatt under 6000kr/år så gissar jag att du har det...
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
3
Manuell låda är det, men jag bor i Nyköping, så glesbygdsrabatt är det inte.Martin.n skrev:Är inte säker ....
Vad har ni andra för skatt/år?
Re: Olika fordonskatt på 2.2 CRDI
7De som uppfyller euro 2005 skattas efter det nya CO2 baserade systemet. De äldsta som är euro 2000 efter vikt.smog skrev:Jag letade länge efter en fin Santa Fe CM med dieselmotor och lite mil, fick avböja flera affärer pga vissa bilar hade en årsskatt på över 8000kr/år, tillslut hittade jag rätt bil och den jag köpt har en årsskatt på 5791kr/år.
Vad beror denna stora skillnad på? Min bil har dessutom inte partikelfilter så vitt jag kan förstå, enligt bilregistret klassas den i miljöklass 2000.
Kan nån bringa ljus på detta?
Mvh Anders