Annons

Nedlackning av plasten?

1
Tycker plasten som sitter på Santorna är ganska så ful faktiskt. Om man skulle vilja lacka ner plasten tror ni då att resultatet skulle bli bra? Menar då att man ska lämna in detta till lackerare. Eller bör hela bilen lackas om för ett bra resultat?
Annons

2
Hej och mycket välkommen som skribent på Forumet, LnACE! :D :D
Jag antar, att du menar plasten på utsidan ( :? ) som oftast är i en annan färg än den "ordinarie" lacken...
Jag har vid något tillfälle sett en Santa, som vart lackad helsvart; Alltså även där den var grå i original.
Jag tycker själv det var hyfsat snyggt, men det beror ju mycket på vad det är för färg från början, och hur det är gjort... :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Just den svarta blir ju ruskigt snygg om man lackar ner den. Såg en bild på en sådan för 30 min sedan. Men hittar inte igen den! : P

Den var iaf på ett forum som det länkades till från denna.

4
Välkommen hit till forumet LnACE!!!

Håller med att Sm santan blir snyggare när de är nerlackerade....
samt crom båge och cromade fotsteg (rör)...
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

6
Hejåvälkommen LnACE! :D :D

Jo, nedlackat är klart snyggt. Vad jag minns så såldes det nedlackade Santor i Sydamerika. Frågan är om en nedlackning i efterhand blir bra eller om man bör köra med helt ny plast som lackas för första gången?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Helt ny plast kan nog vara att föredra skulle jag tro. Kan väl tänka mig att bara plasten i sig kostar en del dock : P

Men men, annars finns det ju en färg på Santorna som går bra ihop med plasten. Den är mörkgrå kan man väl säga. Vet inte vad färgen heter. Men Frippe (?) har väl den färgen.

8
må da bare spørre, all plast er da lakkert på SM????

har da hatt to av de bilene, de var jo to-fargede, men lakkert..... og da skulle det da bare være og matte ned, før en lakkerer på nytt...