Annons

Kabelgenomgång

1
Jag behöver tips på bra ställen att gå igenom med kablar från motorrummet in till "cockpit". Vart kan man tänkas göra detta bäst?
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.
Annons

3
anders skrev:HÄR finns lite hjälp
anders skrev:Om man lättar på mattan bakom pedalerna så att man ser plåten, så ser man på ett ställe något som lliknar ett igensatt hål ca 8mm.

Borra där o kom rätt ut i motorrummet ovanför bromscylindern. Avsäkra vid batteriet.

Glöm inte att använda en sån där gummiring så att inte kabeln skavs upp mot plåten och kortsluts...Det är obra.
Kan posta en bild, men jag måste ta en bild först...

Drog sedan kabeln mitt i bilen till ett sk powerblock som monterades inuti den lilla lådan där man har verktygen. Därifrån är det lätt att sprida elen till det man vill ha och lätt att ansluta/ta bort när man behöver lastutrymmet.
Du är en ängel Anders <3 :D Ska följa din anvisning och gå igenom vid pedalerna. TACK så mycket!
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

5
Kommer nog finnas många Santor som ser ut som Anders Santa :biggrin:
Gun metal exlusive 07
960 Turbo
Alfa GTV2000 med sexa
Suzuki RMX250-K
Knaus Royale 560 UF -08

6
ingo.05 skrev:Kommer nog finnas många Santor som ser ut som Anders Santa :biggrin:
Ja tänk om Hyundai själva kunde kika lite på Anders innovationer så kanske Go-Santan blir komplett till slut :wink: 8)