Hej hopp på er.
Ingemar här. Jag bor i Boden med familj men jag är ursprungligen från götet och är inne på min andra Santa
den första var en 04a som jag var toknöjd med men en tillfällig sinnes fövirrning gjorde att jag sålde och köpte en V70 (Suck).
Men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och köpt en 07 Santa så nu kan man dra husvagnen igen...
Hittade den här sidan av en slump men jag har redan haft användning av tips o trix forumet (tack Anders) så då var man ju tvungen att bli medlem.
Mvh Ingemar
Annons
188
Härligt och grattis till santan...tobbec skrev:Hejsan, just köpt en santa nu då, så nu e ja med i klubben.. blev en 02 v6 just bytt kamrem så den biten avklarad.. känns helt ok ännu..
Inte satt den på nåt prov än.. snart vinter o farande till o från vagn i säfsen så då får vi se om den håller måttet
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
190
ja ja hoppas ja blir nöjd.. 8)
nu klart nyfiken på att konv till xenon då... verkar ju inte bli alltför dyrt...
vill helst att få till bättre halvljus iaf.. retat mej på de på föregående bil o köpt dyra bättre vanliga h7 men inte varit till nån större nytta... så xenon kanske e grejen
nu klart nyfiken på att konv till xenon då... verkar ju inte bli alltför dyrt...
vill helst att få till bättre halvljus iaf.. retat mej på de på föregående bil o köpt dyra bättre vanliga h7 men inte varit till nån större nytta... så xenon kanske e grejen
santa fe v6 -02
Hej alla grabbar!
191Får även en gammal tant (55) vara med i er klubb?
Köpte en Terracan CRDI -05 förra våren, hade då bara gått 3500 mil, men vi är tillsammans uppe i +9000 nu. Var i behov av större bil så jag bytte upp mig från att ha haft 2 st Freelander dieslar (03+05) som jag verkligen gillade. Terracanen är ju en helt annan bil, men jättetrevlig att köra, fast nästan lite USA-svajig på grusvägarna.... Bor ute på landet, dubbfritt kom med på köpet, så förra vintern var väl ingen lek på blankisen, men i år sitter det dubbat på så nu har vi jättekul, leksaken och jag. Kamrem precis bytt, så vi ska väl ha några hyfsat problemfria mil framför oss hoppas jag!
Har ännu inte provat terrängkörning i annat än blygsam omfattning med Terran, men har testat ordentligt med lilla Freelandern och den var en jäkel på att ta sig fram, sin ringa storlek till trots.
Brukar ni ha nån form av träffar och testa sånt eller?
Gott Nytt År önskar Anne
Köpte en Terracan CRDI -05 förra våren, hade då bara gått 3500 mil, men vi är tillsammans uppe i +9000 nu. Var i behov av större bil så jag bytte upp mig från att ha haft 2 st Freelander dieslar (03+05) som jag verkligen gillade. Terracanen är ju en helt annan bil, men jättetrevlig att köra, fast nästan lite USA-svajig på grusvägarna.... Bor ute på landet, dubbfritt kom med på köpet, så förra vintern var väl ingen lek på blankisen, men i år sitter det dubbat på så nu har vi jättekul, leksaken och jag. Kamrem precis bytt, så vi ska väl ha några hyfsat problemfria mil framför oss hoppas jag!
Har ännu inte provat terrängkörning i annat än blygsam omfattning med Terran, men har testat ordentligt med lilla Freelandern och den var en jäkel på att ta sig fram, sin ringa storlek till trots.
Brukar ni ha nån form av träffar och testa sånt eller?
Gott Nytt År önskar Anne
192
Hej Anne och mycket välkommen till Forumet!
Roligt med ännu en Terracan-ägare; Det är lite tunnsått med den modellen annars här...!
("Gammal" förresten...?
Då står väl jag med ena benet i graven, kantänka...
)
Roligt med ännu en Terracan-ägare; Det är lite tunnsått med den modellen annars här...!
("Gammal" förresten...?
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
193
Hejåvälkommen TantAnne hälsar Farbror ClasseClas!!
Här är vi rätt många i din åldersgrupp och det fylls på vartefter med yngre förmågor som under året har hittat sin Santa Fe främst.
Träffar kan du läsa om här:
http://www.hyundai.nu/html/traffar.htm
och här:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2267
Här är vi rätt många i din åldersgrupp och det fylls på vartefter med yngre förmågor som under året har hittat sin Santa Fe främst.
Träffar kan du läsa om här:
http://www.hyundai.nu/html/traffar.htm
och här:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2267
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Blivande Tucsonägare?
194Hej på er!
Trevligt forum med många trådar och inlägg som gör att man kan lära sig en hel del och skapa sig uppfattningar om exempelvis Tucson som jag är enormt sugen på.
Kör idag en underbar BMW 520 Touring (rak 6:a 170hk) 2003, som passar bra som familjebil och inte drar mer än 0,84 liter milen med min körstil. Problemet är bara att framkomligheten på moddiga eller oplogade vintervägar inte är den bästa.
Jag har jämfört en del olika fyrhjulsdrivna alternativ och sett till helheten, dock med fokus på ekonomi både vad gäller inköp, min körsträcka per år och drift/service, har det blivit Tucson 2.0 Sport som jag fastnat för. Har annons ute på BMW:n, så förhoppningsvis är jag snart en "äkta" medlem i klubben. Hälsn Lars
Trevligt forum med många trådar och inlägg som gör att man kan lära sig en hel del och skapa sig uppfattningar om exempelvis Tucson som jag är enormt sugen på.
Kör idag en underbar BMW 520 Touring (rak 6:a 170hk) 2003, som passar bra som familjebil och inte drar mer än 0,84 liter milen med min körstil. Problemet är bara att framkomligheten på moddiga eller oplogade vintervägar inte är den bästa.
Jag har jämfört en del olika fyrhjulsdrivna alternativ och sett till helheten, dock med fokus på ekonomi både vad gäller inköp, min körsträcka per år och drift/service, har det blivit Tucson 2.0 Sport som jag fastnat för. Har annons ute på BMW:n, så förhoppningsvis är jag snart en "äkta" medlem i klubben. Hälsn Lars
195
Hej Masen och mycket välkommen till Forumet!
Helt rätt att kolla på Forumet när man går i Hyundai-SUV-tankar...!
Kan bara intyga förträffligheten med fyrhjulsdrift i djup snö och på dåligt plogade vägar!
Det ser du säkert på många inlägg här!
(Kolla nu gärna de "dolda" sidorna, när du reggat dig; "Funderingar och svammel", "Projekt- och bilarkivet"...!
Där finns mycket kul, som inte bara handlar om bilar...!
)
Helt rätt att kolla på Forumet när man går i Hyundai-SUV-tankar...!
Kan bara intyga förträffligheten med fyrhjulsdrift i djup snö och på dåligt plogade vägar!
Det ser du säkert på många inlägg här!
(Kolla nu gärna de "dolda" sidorna, när du reggat dig; "Funderingar och svammel", "Projekt- och bilarkivet"...!
Där finns mycket kul, som inte bara handlar om bilar...!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"