Annons

16
Stahl skrev:Hej!

Har också fått byta krängningshämmarstag eller vad det heter, bilen är 2 år och har gått 4300 mil. De bytte samtidigt som jag lät göra 4500 mils service.

Må gott :wink:
Stahl
Hej Stålkvinnan!:D :D Min syskonbil var på 4500-milaservice idag och fick ena staget bytt.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

18
Kan det vara dags igen??? Nu "klonkar" bilen som bara den när man kör på ojämt underlag - känns nästan som man skulle tappa något....

Lämnade in bilen idag på Tidy car för handtvätt (bilen ser ny ut :D :D ) för att eliminera tanken att det ligger snö och is någonstans.

Så här ska det väl inte vara nu igen??? :evil: :evil: Får ringa verkstaden på måndag.

Trevlig helg alla!
:wink:
Stahl

20
Nej ingen dragkrok. Jag tänker alltid i bilder.... och när jag kör bilen när det "klonkar" så "ser" jag stora spindelben från varje hörn av bilen som knäcks (och sen rätar upp sig när underlaget blir jämnt)

....Nej., jag är inte tokig... :shock: :shock: :shock: jag har alltid sett " i bilder" (ganska underhållande ibland... :? )

Stahl

21
krängningshämmarstagen fram på CM är väldigt vanligt att dom slits ut snabbt.

det är väldigt vanligt på många Hyundaimodeller men främst
SM, CM men även JM (Tuscon) och (EF) Sonata 99-01. både fram och bak

22
Danne_gg skrev:Avgasrören har lossnat ifrån sina gummibussningar flera ggr på vår bil! Och då slår röret mot infästningen till dragkroken(kväll väll säkert träffa annat också) Senast detta hände var igår...
Öhhhh... När du eller farsan kör? :P :)

Skämt åsido... Går det inte att hitta någon polyflexbussning som passar till klapperstagen?
Eller på vad sätt tar de slut?
Senast redigerad av anders den 24 jan 2010, 19:56, redigerad totalt 1 gång.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

23
är dom infettade eller så dom glider ut lätt? man brukar ju spraya lite silikonspray så dom glider ut lätt. vid montering av dragkroken så lossar man ju avgasupphängningarna så avgasröret åker ner för lättare montering. men jag har inte varit med om att dom lossnat eller glidit ut efteråt.

24
anders skrev:
Danne_gg skrev:Avgasrören har lossnat ifrån sina gummibussningar flera ggr på vår bil! Och då slår röret mot infästningen till dragkroken(kväll väll säkert träffa annat också) Senast detta hände var igår...
Öhhhh... När du eller farsan kör? :P :)

Skämt åsido... Går det inte att hitta någon polyflexbussning som passar till klapperstagen?
Eller på vad sätt tar de slut?
Som att vår körstil skulle skilja sig åt! :roll:

Nej men båda kan provocera fram det och det är 99% av ggrna vid långsammare körning på gropig grusväg det hörs!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

25
Har bytt krängningshämmarstag igen och även några "bussningar"? för någon tvärgående stag där bak (som gjorde att det lät som man höll på att tappa något)...... är Ni inte impade av mitt tekniska kunnande???? :roll: :roll: :roll:

Stahl

26
Stahl skrev:Har bytt krängningshämmarstag igen och även några "bussningar"? för någon tvärgående stag där bak (som gjorde att det lät som man höll på att tappa något)...... är Ni inte impade av mitt tekniska kunnande???? :roll: :roll: :roll:

Stahl
Jo! :D :D :D
Har du fått byta fram igen?

Jag har fått bytt båda framtill.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

29
Idag bytte verkstan ut krängningshämmarstagen fram på min Santa CM -08, den har bara gått 4500 mil. De byttes dock ut som garantiärende.

Kanske lite Off-topic: Någon som vet vad som görs på en 3000 mil service, jag hade tydligen glömt göra denna men gjorde en service vid 2000 mil. Dock så byttes det som ska göras vid 3000 mil sa dom, men frågan är vad :roll:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.