Annons
Annons

2
:D :D :lol: :lol:
Jomen!
Hade man sedan bara sluppit alla de som kör som om det var sommar - och UTAN drivning på alla fyra...!? :shock: :shock: :roll: :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Fick ikväll med ett par timmars mellanrum rycka ut med min CM för att dra loss två bilar som fastnat i snön på vår egen oplogade gårdsväg (ca 3 meter bred).
Inga problem överhuvudtaget för Santan - den gick genom snön som om det vore sommarväglag. :2lol: :2lol: :2lol:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

4
Skjutsade hem en bekant ikväll som inte tog sig hem med sin BMW för det var oplogat.. som sagt Muuuhhahhahha :D
Tusan vad roligt jag har i det här vädret
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

6
Härligt var ordet.

Förra helgens räddningsaktion blev att dra loss en Toyota Previa som grävt ner sig.
En V70 hade redan börjat "hjälpa" till och snart stog de båda o spann i snön.

V70'n tog sig dock därifrån för egen maskin när vi kopplat loss den från Toyotan.

Själv hade jag förstås inte dragkulan med mig utan fick leta fram bogseröglan. Den är väldigt fingängad, så ca 500varv senare satt den på sin plats...

Backade upp så nära som det behövdes för att koppla linan, låste diffen och smög på gasen...och...doff...så var Toyotan uppe.
Som att dra ut en lös tand typ...tror inte det spann ett uns trots lössnön.

Kul att hjälpa till när det går bra.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)