Såg en anonns på blocket
http://www.blocket.se/gavleborg/Chiptri ... m?ca=5&w=1
Länk till Santa Fe och Tucson
http://www.svenskmotoroptimering.se/?id=produkter
Erbjuder även motorgaranti
Mvh Zukan 8)
Matsli skrev:Hej
Nu har en kamrat till mig passat på att köpa KCR dieselboxen till sin bil. Han har bara kört ca. 50 mil, men upplever en märkbar skilllnad. Hans bensinförbrukning verkar vara exakt samma enligt färddatorn, men den kan ev. påverkas av trimboxen. Han är erkänt duktig på dieselmotorer till Marina enheter och jordbruksmaskiner. Innan han köpte så boxen utvärderade han några några olika leverantörer och upplevde KCR som den box som verkat minst skadlig på motorn under förutsättning att man kör med förnuft, m.a.o lugn och fin körning.
Det är väl ingen större mening att köpa en Santa fe om man är ute efter något kraftpaket att dra runt med på vägarna. Jag kommer att avvakta hans erfarenheter innan jag slår till. KCR hade en kraftig rabatt på deras box, men bara fram till sista November.
Mjukvara framför box alla dar i veckan... DOCK! CRDI-R spisen är så pass ny så jag skulle iaf vänta minst 6mån innan jag rör motorns mjukvara... inget vet ju riktigt vart bristerna i motorn ligger än!cubic skrev:Här är en länk till dem enda som jag hittat som har en box till min 2010:
http://www.dieselkraft.se/#&&ddlStates= ... criptor%3e
Från 197 Hk till 235 Hk samt 437 Nm till 515 Nm låter ju lovande
Men mailade med Chipcenter.cc som tydligen ska ta fram en mjukvara för bilen som man installerar via diagnostikuttaget, samma princip som BSRs PPC-enhet som jag för övrigt köpte till min SAAB.
Känns tryggare med en mjukvara kontra en box som förvränger bilens egna signaler...
Vad tycker ni? Känner ni till andra firmor som tar fram mjukvaror till Santa FE???
Tycker det känns helt vansiningt att trimma en såpass stark motor. Gamla vrid/effekten på santan och tuccen är låg kontra motorns storlek. Med de nya typ R disel motorerna känns det som de är tweakade rejält från början.Danne_gg skrev:Mjukvara framför box alla dar i veckan... DOCK! CRDI-R spisen är så pass ny så jag skulle iaf vänta minst 6mån innan jag rör motorns mjukvara... inget vet ju riktigt vart bristerna i motorn ligger än!cubic skrev:Här är en länk till dem enda som jag hittat som har en box till min 2010:
Men mailade med Chipcenter.cc som tydligen ska ta fram en mjukvara för bilen som man installerar via diagnostikuttaget, samma princip som BSRs PPC-enhet som jag för övrigt köpte till min SAAB.
Känns tryggare med en mjukvara kontra en box som förvränger bilens egna signaler...
Vad tycker ni? Känner ni till andra firmor som tar fram mjukvaror till Santa FE???
När man trimmar en motor ökar man framförallt laddtrycket, jag *TROR* inte att att nya R-dieslarna har högre laddtryck än de gamla.. snarare så att direktinsprutningen och tändsystemet är optimerat! Därav högre effekt/volym! Så rent laddtrycks mässigt och påfrestningar på blocket och spridare pga laddtrycket kommer ju inte bli högre om du trimmar en R eller en gammal diesel!brodeur skrev:Tycker det känns helt vansiningt att trimma en såpass stark motor. Gamla vrid/effekten på santan och tuccen är låg kontra motorns storlek. Med de nya typ R disel motorerna känns det som de är tweakade rejält från början.Danne_gg skrev:Mjukvara framför box alla dar i veckan... DOCK! CRDI-R spisen är så pass ny så jag skulle iaf vänta minst 6mån innan jag rör motorns mjukvara... inget vet ju riktigt vart bristerna i motorn ligger än!cubic skrev:Här är en länk till dem enda som jag hittat som har en box till min 2010:
Hej Mats!Matsli skrev:Hej
Nu har en kamrat till mig passat på att köpa KCR dieselboxen till sin bil. Han har bara kört ca. 50 mil, men upplever en märkbar skilllnad. Hans bensinförbrukning verkar vara exakt samma enligt färddatorn, men den kan ev. påverkas av trimboxen. Han är erkänt duktig på dieselmotorer till Marina enheter och jordbruksmaskiner. Innan han köpte så boxen utvärderade han några några olika leverantörer och upplevde KCR som den box som verkat minst skadlig på motorn under förutsättning att man kör med förnuft, m.a.o lugn och fin körning.
Det är väl ingen större mening att köpa en Santa fe om man är ute efter något kraftpaket att dra runt med på vägarna. Jag kommer att avvakta hans erfarenheter innan jag slår till. KCR hade en kraftig rabatt på deras box, men bara fram till sista November.
Återgå till "Santa Fe (CM), 2007-2012"