Annons

Tucson -05 2,7 V6 service 7500mil

1
Hej, ska in på service om ett par dagar, fick ett pris på 3100kr!!! tycker det låter mycket för ett oljefilter för 110kr och 4,5 liter olja, friskluftsfiltret skulle också bytas sa dom , det kostade nästan 900kr till så det avböjde jag. MEN? vad görs på servicen förutom oljebytet??? jag påpekade att det var svårt att styra innetempen i kupén, då skulle det kosta minst 800kr bara för läsa felkoder, otroligt!!! nån som har åsikter och erfarenheter , skriv gärna svar :)

Mvh Tucsonuv
Annons

2
Jag har betalat omkring 3000 kr för mina 2 servicar jag har gjort på min bil
vad som ingår vet jag inte ..... kände att jag var tvungen så länge jag hade garanti
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

Re: Tucson -05 2,7 V6 service 7500mil

3
tucsonuv skrev:Hej, ska in på service om ett par dagar, fick ett pris på 3100kr!!! tycker det låter mycket för ett oljefilter för 110kr och 4,5 liter olja, friskluftsfiltret skulle också bytas sa dom , det kostade nästan 900kr till så det avböjde jag. MEN? vad görs på servicen förutom oljebytet??? jag påpekade att det var svårt att styra innetempen i kupén, då skulle det kosta minst 800kr bara för läsa felkoder, otroligt!!! nån som har åsikter och erfarenheter , skriv gärna svar :)

Mvh Tucsonuv
Hej kan vara värt att fråga innn du lämnar in din bil då priser och utförande
varierar trots riktlinjer /en hyundai verkstad har all information du kan komma att fråga om om din bil /obs det finns även bra icke hyundai auktoriserade som kan få fram det mesta iserviceväg till din bil

4
en 7500 mils service innebär i princip bara olja + oljefilter och en allmän kontroll över bilen.

1.7 timmar är ansatt för den service. så då blir det ju 1.7xtimdebiteringen hos din verkstad plus då materialet som ska bytas.