vi som har blivit nyligen med en ix har säkert lite av samma problem och behov av bra tips. tänkte att man kunde tipsa om saker med bilen och hjälpa med användandet.
jag har två frågor:
1 finns det mattor till bilen? gummi mattor som bilen var levererad med var så där. det finns krokar för "riktiga" mattor men var får man tag på de? finns det kanske en drös at välja på? nån som vet något?
2 hur använder ni BT i bilen ihop med era telefoner? jag blir inte klok på den.
Annons
Re: tillbehör till ix
2storken skrev:vi som har blivit nyligen med en ix har säkert lite av samma problem och behov av bra tips. tänkte att man kunde tipsa om saker med bilen och hjälpa med användandet.
jag har två frågor:
1 finns det mattor till bilen? gummi mattor som bilen var levererad med var så där. det finns krokar för "riktiga" mattor men var får man tag på de? finns det kanske en drös at välja på? nån som vet något?
2 hur använder ni BT i bilen ihop med era telefoner? jag blir inte klok på den.
På fråga 1 svarar jag: Vet inte.
på fråga 2 svarar jag: Hmm, blev nyfiken själv..
Ingen som vet det?
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
3
På A svarar jag: Lite tips i denna tråden kanske:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1403
På B svarar jag: Vad är BT? (
)
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1403
På B svarar jag: Vad är BT? (
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
5
Å f..., Jag har kopplar ur den helt - den var "kopplad" till GPS:en - höll på att gå åt pipan då jag försökte ringa 112 vid ett tillfälle och var utanför bilen...!Martin.n skrev:Blå Tand till smurfbilen!!!
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
7
ja den uppkopplingen var lätt. sedan grävde jag mig in på djupet bland inställning och nu kan jag prata på svenska med den. har tom kommit så långt att jag har begripit att man kan lägga in telefonboken till bilen. tyvärr går inte skicka kontakter via BT (blåtand) till bilen. har android tele.svintoleffe skrev:Det brukar vara så här att man startar blå tanden på telefon oså söker man, o oftast så hittar den bilen, då får man skriva in en kod brukar oftast bestå av 4 nollor, sen är blå tanden aktiverad till bilen.
Svårare än så brukar dte inte vara
upptäckte oxå att jag kan skicka ljudet (musiken) till stereon via BT.
8
storken skrev:ja den uppkopplingen var lätt. sedan grävde jag mig in på djupet bland inställning och nu kan jag prata på svenska med den. har tom kommit så långt att jag har begripit att man kan lägga in telefonboken till bilen. tyvärr går inte skicka kontakter via BT (blåtand) till bilen. har android tele.svintoleffe skrev:Det brukar vara så här att man startar blå tanden på telefon oså söker man, o oftast så hittar den bilen, då får man skriva in en kod brukar oftast bestå av 4 nollor, sen är blå tanden aktiverad till bilen.
Svårare än så brukar dte inte vara
upptäckte oxå att jag kan skicka ljudet (musiken) till stereon via BT.
Dom flesta nyare telfoner kan man köra musiken ifrån telefon över til stereon har en sån själv i santan, väldigt händigt o bra.
kör volvo v70 n 2,4t
9
Kunde t o m jag - från telefon via bluetooth till GPS:en och därifrån via någon sorts radiosignal till stereon...svintoleffe skrev: Dom flesta nyare telfoner kan man köra musiken ifrån telefon över til stereon har en sån själv i santan, väldigt händigt o bra.
Omständigt som tusan, tycker det är enklare att skicka i en CD...!
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
10
Tur att jag har lättare då ifrån telefon till stereonSkäreläjan skrev:Kunde t o m jag - från telefon via bluetooth till GPS:en och därifrån via någon sorts radiosignal till stereon...svintoleffe skrev: Dom flesta nyare telfoner kan man köra musiken ifrån telefon över til stereon har en sån själv i santan, väldigt händigt o bra.![]()
kör volvo v70 n 2,4t
11
jag med, tror inte att jag kommer använda det så mycket men men... usb sticken fungerar bra, har en på nyckelknippan numera. skönt med nyckelfritt!svintoleffe skrev:Tur att jag har lättare då ifrån telefon till stereonSkäreläjan skrev:Kunde t o m jag - från telefon via bluetooth till GPS:en och därifrån via någon sorts radiosignal till stereon...svintoleffe skrev: Dom flesta nyare telfoner kan man köra musiken ifrån telefon över til stereon har en sån själv i santan, väldigt händigt o bra.![]()
12
Aha!! Exclusivestorken skrev:jag med, tror inte att jag kommer använda det så mycket men men... usb sticken fungerar bra, har en på nyckelknippan numera. skönt med nyckelfritt!svintoleffe skrev:Tur att jag har lättare då ifrån telefon till stereonSkäreläjan skrev: Kunde t o m jag - från telefon via bluetooth till GPS:en och därifrån via någon sorts radiosignal till stereon...![]()
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
15
Provkörde exklusiven häromdagen, och det är inte bara EN taklucka - det är TVÅ!Martin.n skrev:Glas taklucka då, samt 18".
Backkamera, med sonvarning , skinn innredning m,m lull lull..
Fasligt grann bil, mycket finesser - MEN ekonomiskt självmord att byta ut en Go´Santa som bara gått 3500 mil...!
Förresten så både känns och är Santan större...
(Jo, jag vet - högt hänger dom o s v... men ändå!
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15