Annons

16
Hur länge pågår den här kampajen? Är den slut nu kanske?
Varför får man inget utskick om sånt här från Hyundai tro.
Santa Fe´ GLS 2.4 -03. Mörkblå.
Saab 9-3 Polar Edition -03.Inte lika mörkblå.
Annons

Ring !

17
Hej :)

Ring till verkstaden i Sandviken så knappar
han in bilnr, så ploppar det upp i datorn
om det är kampanj på din :wink:

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

19
Väcker en gammal tråd men det är verkligen aktuellt för mig och kanske fler Santa ägare som hade sina bilar inne på kontroll.

Jag hade min bil inne på kontroll av motorbrygga och fjäderben bak. De bytade det ena fjäderbenet men det andra och motorbryggan var OK enligt dem. I förra veckan havererade den ena spindelleden under färd (inte kul upplevelse). Väl inne på verkstan så vägrar de skruva av länkarmen från motorbryggan för den är helt upprostad och de var rädda att de inte skulle få tillbaka den igen. De pressade i den på plats med mycket möda.
Tog idag på morgonen bilen till närmsta Hyundai-verkstad och där sa det i stort sätt "oj då, ja så skall det inte vara". Nä det tyckte ju inte jag heller med tanke på att de hade kontrollerat samma motorbrygga för ca 1 år sedan och sagt att den var hur fin som helst. Idag nu på kvällen fick jag beskedet att Hyundai INTE tänker åtgärda den sönderrostade bryggan efter att verkmästaren hade varit i kontakt med Hyundai trots att jag och mekanikern på plats var överens att ett ca 5 cm (mycket längre om man knackar och petar lite)långt rosthål inte kan uppstå på ett år i en frisk balk, utan att det troligtvis är en miss.

Har nu själv varit i kontakt med Hyundai i Sollentuna och väntar på svar från dem.
Så kontrollera era motorbryggor för enligt mekanikern så kollade de bara på 6 punkter på bryggan och det var endast undertill, ytan mot vägbanan. Denna rostskadan är precis där länkarmen fästs i motorbryggan, precis under och det är svårt att se när bilen är upphissad så ta av hjulet.

20
Efter att mycket har sagts och många samtal till Hyundai och serviceverkstan och diverse chefer hit och dit så blev resultatet att verkstaden står för motorbryggan och jag får stå för arbetet.
Surt med tanke på att jag anser att det är en miss av verkstan på kontrollen för ca 1 år sedan. Men bättre än inget då alla parter värgade ge sig och alla hade sin åsikt ink jag.