Annons

Tack för mig!

1
Har nu sålt min Tucson och gott över till Kia Sorento FL 08:a Diesel. Kommer att komma tillbaka till Hyundai men hade inte riktigt lust att pröjsa 100 000 till i mellan upp till nya IX35:an.

Skulle vilja föreslå att vi/ni breddade detta forum till att omfatta just Kias bilar med. Särskilt nu när både nya Sorenton och Sportagen är samma bilar som Santan och IX35:an.

Hej så länge!

:wink:
Annons

2
Tycker jag är en bra idé, faktiskt! :idea:
KIA ägs ju/ingår i Hyundai-koncernen, och så har de ju inget eget Forum här i Sverige, såvitt jag vet! :idea:
Så - varför inte? :D
Vi får väl se, hur de andra medlemmarna och våra administratörer och moderatorer ställer sig till idén...? :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Skäreläjan skrev:Tycker jag är en bra idé, faktiskt! :idea:
KIA ägs ju/ingår i Hyundai-koncernen, och så har de ju inget eget Forum här i Sverige, såvitt jag vet! :idea:
Så - varför inte? :D
Vi får väl se, hur de andra medlemmarna och våra administratörer och moderatorer ställer sig till idén...? :wink: :wink:
Många frågor är identiska. Jag känner igen mig väldigt mycket i min Sorento och den är en helt egen bil. Åker man Sportage eller Tucson och de nya bilarna så är det löjligt mycket som är samma.

Detta forum har tappat ordentligt de senaste åren och behöver en större Fan base.

:wink:

Gammel santan börjar bli lite väl "gammal", de mesta trådarna handlar om haveri och fel. 8)

4
Ansluter mig till brodeurs förslag. Det vore intressant att på det sättet få del av erfarenheter och allt annat om "kusinerna" från KIA.
Har dessutom själv börjat fundera över om nästa bil kanske kunde bli nån lämplig KIA-variant.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

5
Jag tycker också att det är en bra idé, även om jag f.n. är mest intresserad av frågor som rör "gammel-Santan":)
:):):)

Sonata '97
Santa Fe CRDi '04

6
Hej brodeur och tack för din medverkan! :D

Tanken kring att köra både Hyundai och Kia är tänkt tidigare, men som synes har vi inte gjort ngt åt frågan än.

Jag är fortfarande på semester med slö internetlina och allmänt slö skalle, men ser positivt på idén. Kia har ju en storsäljare åtminstone med Kia Ceed, som ligger på sjätte plats i Bil Swedens försäljningslistor, så det finns ju rätt många potentiella användare vi kan nå.

I övrigt har vi betydligt fler nyreggade användare än tidigare även om det är rätt lugnt på forumet.

Låt mig återkomma om ett tag efter semestern. Som sagt, jag tycker det spontant låter intressant. 8) Den som vill engagera sig i forumet på olika sätt får gärna höra av sig. Eldsjälar är alltid välkomna! :D :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision