Montering kamera
På min bil är skylthållaren skruvad i bakluckan. Jag tog bort skylten och fäste kameran på baksidan av skylthållaren centrerat i förhållande till bilen. Jag tog bort bakluckans insida och monterade sedan av nummerplåtsbelysningen. Borrade ett hål längst ner i plasten på nummerplåtsbelysningen för att kunna dra in kablaget in i bakluckan. Väl inne var det enkelt att ansluta elen till backljuset. Jag kopplade in mig på det högra.

Montering el för automatisk start
Jag plockade ner övre delen av konsollen mellan framstolarna. Detta var det svåraste momentet eftersom att jag var osäker på metod. Hittade dock ritningar på www.hmaservice.com som gav lite hjälp. Bilen är automatväxlad. Tyvärr lyckades jag inte reda ut hur jag skulle ansluta till befintligt elsystem för att kunna starta skärmen automatiskt. I stället monterade jag en liten mikrobrytare på en plåt som styrs av ett stag på växelföraren. Ström tog jag bakifrån en av cig/el- uttagen som sitter i konsollen. Nu matas ström automatiskt till skärmen då backen läggs i.

Montering av skärm
Jag provade lite olika ställen. Det bästa jag hittade var mellan ratten och radion. Skärmen sitter då lite dold för utomstående samtidigt som det är ganska naturligt att kunna fälla ner blicken från backspegeln. Den skymmer dock delvis ventilationen, men det kan jag leva med. Monteringen sker med speciella clips avsedda just för montering på ventilgaller. Skärmen sitter fri från alla övriga reglage och knappar.

Hoppas jag kan hjälpa någon med det här. [/img]