Annons
Re: Bra
20Se till att du vänder trissan åt rätt håll! Lycka till med att spara massa pengar.Toli5 skrev:Tackar ! Kanon-forum. Får ju vettiga och raka svar. Inte en massa svammel. Var lätt att få bort transistorenheten. Hyundai ville ha 1200 med rabatt. Beställde transistorn på Elfa under 100 kr. Montageanvisningen här i forumet är super !
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
21
Bra tips. Tack! Jag såg att det även finns Andriod- och Iphoneappar för detta, så jag ska testa för Android. Låter lovande.Lövet skrev:I detta fall var det ju så att imageshack inte lagrar PDF´er och dessutom efterfrågades alternativ! Viktigast för mig är att det skall gå att få automatisk synk mellan olika datorer samt nätet utan att jag måste logga in, ladda upp etc manuellt. Jag har tillgång till mina aktuella bilder och dokument både hemma på jobbet och i min telefon, ändrar jag något i ett dokument finns det inom ett par minuter synkat överallt.Skäreläjan skrev:Kawakarre - välkommen som skribent på Forumet!![]()
![]()
Lövet: Jag använder mig av ImageShack - det verkar vara obegränsat utrymme; Har mer än 400 bilder där, och har aldrig betalat något...?![]()
Säkert att dropbox är bra det med, det finns ju en uppsjö av dylika sidor som erbjuder sådana tjänster - det viktigaste är ju att slippa belasta den "egna" servern...![]()
(Nu var jag "off-topic" igen... Ursäkta - tillbaks till fläktarna...!)
Jag vill kunna ex ta en bild med telefonen och länka ut den på nätet direkt ...
Om du är nöjd med dropbox och tycker att den funkar bra så får gärna uppdatera vår instruktion om hur man lägger in bilder. http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Lätt
23Lättare än vad jag trodde att byta transistorn. 138 kr på Elfa, fick vänta 2 dagar innan dom fick hem den. Men varför har den gått sönder ? Inte på grund av värmen, för då skulle väl termosäkringen löst innan. Kanske skitet på transistorns stift som gjorde överslag ?
På märkesvärkstaden: 2500-3000 kr
Bra timpeng - ca 3 timmar "skattefritt"
Märkesverkstaden borde kunna säga direkt felet då det verkar vara ett vanligt fel och inte att dom först ska koppla den till datorn - kostnad + felsökningstid osv.
Märkesverkstaden borde kunna säga direkt felet då det verkar vara ett vanligt fel och inte att dom först ska koppla den till datorn - kostnad + felsökningstid osv.
Re: Lätt
25Jag misstänker att trissan kyls av fläktluften som kan vara iskall, jättefuktig, varm, salthaltig osv. Förmodligen är trissan underspecad för sitt användningsområde och den borde ha en bättre klassning för utomhusbruk vad gäller tex beständighet mot korrosion.Toli5 skrev:Lättare än vad jag trodde att byta transistorn. 138 kr på Elfa, fick vänta 2 dagar innan dom fick hem den. Men varför har den gått sönder ? Inte på grund av värmen, för då skulle väl termosäkringen löst innan. Kanske skitet på transistorns stift som gjorde överslag ?
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13