Annons

Navigation från Korea

1
Jag har beställt och fått hem en modul att fästa över luckan på instrumentpanelen. Den är snygg och passa fint. Modulen är avsedd för att innehålla en GPS skärm eller liknande. Min tanke var att fästa in min GPS navigator, men det är svårt att finna någon som passar. Möjligen kan man köpa en 7 " skärm, men de är hyfsat dyra. Alternativet är att göra en egen ram i exv teak, eller annat fint träslag som täcket det utrymme som blir på sidorna om själva GPS:en. Jag undrar om någon beställt original GPS från exempelvis Korea eller någon annanstans för liknande montage. Hittar jag ingen lösning skickar jag den åter till Korean autopart.

Tacksam för svar.

Mats
Santa Fe 2008 2,2 CRDI Exclusive Aut.
Audi A4 2.0 TDI 170 Quattro 2011
Husvagn kabe Smaragd 2003 King Size
Annons

3
Hej

Tack för svar.

Ja det verkar intressant. Jag kanske hakar på. Jag antar att min "platshuva", som faktiskt är rätt snygg monterad är avsedd för en viss typ av navigator. Måtter är ca 7". leverantören av den vet inte vilken navigator det är. Finns det kanske någon på forumet som vet var det går att få tag i santa Fe original GPS? Om jag inte hakar på den andra tråden så kan man lägga in en 5" garmin Nuvi 1440T som jag kan få köpa för en hyfsat peng ny. Det går därefter att kapa till en tumm teakbit snygga upp den lacka och fälla in i själva "huven". Därefter sågar jag upp en exakt hål och fäller in 5" GPS en. Det blir då en snugg ca 1,5 cm ram runt den.

5
Beställt en i helgen jag med inkl DVB-T mottagare och backkamera få se när den kommer.

Ang att tvn ej fungerar Shamsiin
valde du till DVB-T mottagare då det är ett extra tillbehör?

Beställde härifrån http://www.autodvdgps.com
Senast redigerad av Fenix den 15 sep 2010, 13:59, redigerad totalt 3 gånger.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

Hur fungerar det?

8
Shamsiin

Det skulle vara intressant att höra hur mkt du fick betala i tull samt hur navigationen/kartor fungerar här hemma.

Är det knepigt att få bort den gamla radioenheten?

9
Shamsiin eller Fenix

Kan Ni beskriva hur kartorna fungerade och lite om hur det gick att ta bort gamla radion och få det hela rätt ihopkopplat. Jag avser att köpa en själv i dagarna. Följde kartor med och vilken typ av karta var det?

Bästa hälsningar
Mats

10
Jag kan tyvärr inte prova den än väntar på min bil ännu, gpsen såg jag har kommit till sverige får den nog i början på nästa vecka få se hur mycket tull och övriga avgifter blir.
Postar en kommentar så fort jag kopplat in den :wink:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

11
Hej

Svårt att veta vem jag ska köpa ifrån och vem som är seriösats. Priserna ligger omkring 130-140$. Det finns 3-4 leverantörer som har plug and play lösningar som verkar lätta att koppla in på befintligt kablage. Du och Shamsiin har exv olika leverantörer. Ingår kartor också?

Mats

Rättelse

12
Jag skrev fel om priserna. Rätt ska vara 315-425$. Med dollarns värde just nu är det fullr överkomligt om tullavgiften och frakt inte sticker iväg för mycket.

Mats

13
Kartor ingår inte men sådana går att få tag i utan problem.
Återkommer hur mycket tull avgiften blir.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

14
Vad tror ni om följande kombination till en Santa Fe CM -08?

Backkamera och som jag förstår så monteras den i ena lamphållaren för regplåtsbelysningen, ska man satsa på en CCD eller CMOS?
http://www.autodvdgps.com/car-reverse-r ... p-482.html

Det står också något om att det är NTSC men gör det något om man kör den mot nedan stereo?

Och själva stereon
http://www.autodvdgps.com/hyundai-santa ... p-924.html

Någon som köpt av Autodvdgps.com?
Edit såg nu att Fenix handlat där och det fungerade bra? Behöver man en DVD-T manick och i så fall vad gör en sån? :oops:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

15
Den kombinationen kommer nog att fungera bra, tror att ccd kamera är att föredra framför cmos då den ser bättre i mörker.

Sedan att kameran är av färgsystemet ntsc (som de kör med over there) saknar betydelse då skärmen kan visa pal,ntsc samt secam.

Min order la jag för 2v sedan och sedan en vecka tillbaka så har jag följt den via mitt kolli nr: senast igår fick den ny status stog att den fanns i sverige nu.

Sedan vad "Dvd-T" manick är tror du menar Dvb-T som är digital mottagare om du vill kunna se på tv i bilen :D
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14