Någon som tagit reda på om nya Santa Fe 2010 levereras med riktiga golvmattor som fungerar och inte hasar runt?
Och om "färddatorn" uppgraderats till en färddator?
Sukken
Annons
Något annat
5Om man nu skall byta bil - det är dags - vad föreslår ni i forumet?
Jag är inte värst märkestrogen, och kan tänka allt från Saab-Volvo till BMW/MB/VW till Hyundai och förstås Suzuki, bara jag får golvmattor....
Tveksam till Hyundai som inte ordnat just denna detalj. Jag retar mig varje morgon när jag måste dra mattorna rätt....
Sådant blir dyrt för Hyundai...
Förslag?
Sukken
Jag är inte värst märkestrogen, och kan tänka allt från Saab-Volvo till BMW/MB/VW till Hyundai och förstås Suzuki, bara jag får golvmattor....
Tveksam till Hyundai som inte ordnat just denna detalj. Jag retar mig varje morgon när jag måste dra mattorna rätt....
Sådant blir dyrt för Hyundai...
Förslag?
Sukken
Re: Något annat
7Popnit? Kardborreband eller dubbelhäftande tejp?Suzuki skrev: Förslag?
Sukken
Gummimattorna håller jag med om att de gärna lossnar från fästproppen, men de lösa textilmattorna jag har denna årstid sitter nog där de ska.
Men eftersom det är en auto så sitter jag ganska still också...
Däremot skulle det vara intressant med en heltäckande galonklädsel och golvbrunn. Förenklar städningen efter barnen...
Fordmattor...
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
9
Jag köpte Weathertechs laserinmätta och formgjutna mattor som sitter som en smäck! 8) Jag kan verkligen rekommendera dessa som är i en klass för sig.
http://www.weathertech.com/store/mvprod ... &Year=2007
Sen är det rätt fiffigt med baksätesmattan som även täcker kardantunneln. Det är enbart en matta för baksätesraden.
http://www.weathertech.com/store/mvprod ... &Year=2007
Sen är det rätt fiffigt med baksätesmattan som även täcker kardantunneln. Det är enbart en matta för baksätesraden.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
10
Weathertechs golvmattor här också, kom med bud direkt till dörren förra veckan, köpte direkt från Weathertech i USA och det fungerade klockrent. Inte dom billigaste golvmattorna kanske , men jag kommer att känna mig mycket lugnare när det tävlas hästhoppning och regnet står som spön i backen och allt, jag menar allt är lerigt! Dessa golvmattor kommer att göra jobbet, den saken är klar. Rekommenderas starkt.
CM 2.2 CRDi A5 Exclusive -08
Fick också biltema-mattor med min nya 2010
12Blev också grymt besviken på de bilmattorna som följde med. Fanns inte ens hål till plopparna i golvet.
Tillskurva med en dålig morakniv!
Jag skrev till Hyundai i Sverige och sa att det var skandal att leverera sådan skit till en bil som kostar 350000:-. Inget svar!
Beställde därför nya mattor av Hyundaiåterförsäljaren i Kristianstad. När de kom så visade det sig att det var samma skit med den enda skillnaden att det fanns hål i dom och att det stod Santa Fe på dem. Annars var det likadana tunna skitgummimattor. Jag löste inte ut dom utan han fick behålla dom.
Det blir till att beställe de laserskurna och skålade mattorna från USA.
Tillskurva med en dålig morakniv!
Jag skrev till Hyundai i Sverige och sa att det var skandal att leverera sådan skit till en bil som kostar 350000:-. Inget svar!
Beställde därför nya mattor av Hyundaiåterförsäljaren i Kristianstad. När de kom så visade det sig att det var samma skit med den enda skillnaden att det fanns hål i dom och att det stod Santa Fe på dem. Annars var det likadana tunna skitgummimattor. Jag löste inte ut dom utan han fick behålla dom.
Det blir till att beställe de laserskurna och skålade mattorna från USA.
14
Har inte varit så aktiv med skrivandet på ett tag, men det är ju kul att fler reagerar på detta med mattorna. Enormt nonchalant om det är så att Hyundai i Sverige inte ordnar detta, när det tydligen finns riktiga mattor på andra håll i världen. Har haft min bil i över tre år nu och det börjar väl bli dags för byte. Måste säga att avsaknaden av fungerande mattor har gett en dålig bismak på en annars bra bil. Jag stör mig på det varje gång mattorna glider omkring. Små små detaljer, men det är som med Telias nya faktureringsavgifter på 19 spänn - det kan få en att aktivt vilja byta märke/leverantör....
Principer är principer.
Sukken
Principer är principer.
Sukken
15
Hej!
Jag vet inte om det är fler med mig men jag reagerade på det där med färddatorn. Jag skulle kalla den halvmesyr, fungerar men utan några större finesser. Finns t.ex inte två mätare så att en mäter senaste körningen och en mäter sedan senaste inställningen. Sen det som stör mig allra mest är placeringen av knappen. Vid instrumenteringen, bredvid(?) knappen för att nolla distmätaren. En färddatorknapp skall väl ändå vara antingen en spak på ratten eller en knapp på ratten. Riktigt dåligt i min mening och tyvärr inget jag reagerade på först efter köp.
Mvh Emil
Jag vet inte om det är fler med mig men jag reagerade på det där med färddatorn. Jag skulle kalla den halvmesyr, fungerar men utan några större finesser. Finns t.ex inte två mätare så att en mäter senaste körningen och en mäter sedan senaste inställningen. Sen det som stör mig allra mest är placeringen av knappen. Vid instrumenteringen, bredvid(?) knappen för att nolla distmätaren. En färddatorknapp skall väl ändå vara antingen en spak på ratten eller en knapp på ratten. Riktigt dåligt i min mening och tyvärr inget jag reagerade på först efter köp.
Mvh Emil