Annons

121
[quote="svintoleffe"]Får man inte den f'ärg man vill, ha så får dom lackera den i den färgen man vill ha haha blink.
suttit på en grill.

ibland, så kan det behvöas att man rör om i grytan, annars sitter dom för skönt i stolarna, har rört om många grytor där folk har suttit för bra, efter åt, har dom Folk brukar säga åt mig, man ska aldrig reta en oxe. för då blir man över trampad"

- Bull shit!
Näe, skojar. :lol:
Visst ska man sätta ner foten. Absolut!

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Annons

122
Till "SvintoLeffe"
Bara en undran: Vad köpte farsan istället - eller avvaktar han?

Beträffande Subaru är det jättefina bilar, tittade på sådana också. Min "äkta hälft" ville inte med mej (göra en riktig test av Subaru - alltså)!
Dessutom vet jag inte om konceptet hade passat mej lika bra.

Tycker jag har "dammsugit" marknaden, men hittar inget bättre än iX35 just nu. Jag e dessutom så tråkig (och bekväm) att jag inte orkar bry mej om att ta BE-kort, utan vill kunna dra mina 1300 kg husvagn utan detta.

:wink:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

123
Först ville farsan ha en ix35, han kollade även på nya santa fe.

Men han valde o köpa en subaru outback.2,5 Me nya automat lådan.
Han får dra 1800 kilo me bilen.
han har fått en bil som drar ruskigt lite för o vara en sån pass stor bil som det är.
Jag tror han fick vänta 3 månder på bilen, sen ett par dagar på det för att dom skulle montera lite extra lull lull på den.

Du har ju subaru forester, en rskigt o väldigt potent bil.

Inte många bilar idag du får dra något me när du bara ha b kortet.

O har rykten om att blir det som det sägs, då för o dra husvagn kann det bli så att man måste ha be kort.

observera att det är rykten jag har hört.

andteg skrev:Till "SvintoLeffe"
Bara en undran: Vad köpte farsan istället - eller avvaktar han?

Beträffande Subaru är det jättefina bilar, tittade på sådana också. Min "äkta hälft" ville inte med mej (göra en riktig test av Subaru - alltså)!
Dessutom vet jag inte om konceptet hade passat mej lika bra.

Tycker jag har "dammsugit" marknaden, men hittar inget bättre än iX35 just nu. Jag e dessutom så tråkig (och bekväm) att jag inte orkar bry mej om att ta BE-kort, utan vill kunna dra mina 1300 kg husvagn utan detta.

:wink:
kör volvo v70 n 2,4t

124
:!: Idag har man passerat ett halvår i väntetid fortfarande inte ett knyst ifrån hyundai det betyder att den inte har börjat byggas än. Ifrån byggstart till leverans till kund får man väl räkna ca 4v så tidigast nov kan man få bilen, eget antagande. Det vore väl på sin plats att de hörde av sig och kom med ett rimligt erbjudande tex vinterdäck på köpet el dyl.

Finns det fler därute som väntat lika länge eller längre eller har man ramlat mellan stolarna?
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

125
Jag har skickat några rader till marknadschefen på Hyundai i Sverige i syfte att få dem ta bladet från munnen och att få dem att förstå att den oförmåga som uppvisas av Hyundai ligger dem i fatet, om de nu inte har förstått det tidigare. Jag avvaktar hans besked på de ställda frågorna.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

126
Även jag har mailat honom fast det var i somras och han svarade genom bilfirman jag beställt bilen ifrån, de fick i uppdrag av honom att kontakta mig ang mina frågor vilket förövrigt är enda gången Hyundai hört av sig till mig ang leverans av min bil.

Det ska inte behöva vara på detta sätt, orkar snart inte bry mig längre vet inte ens om bilen kommer eller vad det är som händer, de har förbrukat sitt förtroende gentemot mig.
Andra och troligtvis sista gången man gjort affär hos Hyundai :cry:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

127
Fenix skrev::!: Idag har man passerat ett halvår i väntetid fortfarande inte ett knyst ifrån hyundai det betyder att den inte har börjat byggas än. Ifrån byggstart till leverans till kund får man väl räkna ca 4v så tidigast nov kan man få bilen, eget antagande. Det vore väl på sin plats att de hörde av sig och kom med ett rimligt erbjudande tex vinterdäck på köpet el dyl.

Finns det fler därute som väntat lika länge eller längre eller har man ramlat mellan stolarna?
Hej, är nyfiken på vilken leveransdatum du fick på ordern. Själv fick jag en tid på ca 7 månader, skall levereras den 25/2 2011.
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red

129
Välkommen i klubben Svedala. Det var faktiskt där jag provkörde och bestämde mej för iX35.
På min order står okt/nov - jag har ju bara väntat i 3 månader - så får väl vara nöjd om den kommer till midsommar!
:roll:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

130
Beställde min i mars....fick den i mai.....nöjd.
1100 mil senare.....otroligt nöjd.
ix35 2.0 CRDi-R M6 4WD Business. Blueberry Blue.
Levererad 15 Nov 2013.
4300mil---Sämsta bil jag haft.
Vinterdäck--Hakka 7 Dubb.

131
Hej svedala

Ursprungliga lev datumet var månadsskifte maj/jun sedan juli/aug sedan sept sist jag hörde blev jag lovad lev i okt väntar med spänning men inte alltför hoppfull.

Bilen beställdes 1:a April
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

132
Då hde jag gått in o hotat me att dom får köpa ut dig om dom inte kan fixa en bil Nu.
Sen hur dom beter sig är inte ditt problem, eller så ska du ha en rejäl rejäl ersättning.
Fenix skrev:Hej svedala

Ursprungliga lev datumet var månadsskifte maj/jun sedan juli/aug sedan sept sist jag hörde blev jag lovad lev i okt väntar med spänning men inte alltför hoppfull.

Bilen beställdes 1:a April
kör volvo v70 n 2,4t

133
Okej att ix35:an sålts bra många fler än kalkylen Hyundai hade ifrån början, men det hindrar ju inte bilfirman jag beställt bilen ifrån att komma med lite updates om hur leveransen ligger till istället för att man skall "tjata" på dom.

De verkar ju inte ha så bra rykte heller har man hört i efterhand, förövrigt samma firma som du svintoleffe haft problem med om jag inte missminner mig.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

134
Jag för min del kan inte anklaga någon än så länge, fick veta innan order att beräknad leveranstid var ca 6 mån. när ordererkännandet kom var det lite mer, men om det finns ett fungerande ordersystem så ser man inte exakt leveranstid förrän den specifika ordern läggs.
Men jag får som sagt se när februari är slut om jag har någon bil.
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red

135
Håller med dig på det svedala,hade de vetat att det var problem med leveranser och de sagt ca: 6månaders väntetid thats fine.
Men när jag beställde min bil sa försäljaren max 8v lev tid. Då kan man inte låta bli att bli förbannad när leveransen hela tiden skjuts upp.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14