Bara till mig?
Har gått och kikat på Aprilias Capo Nord i RallyRaid-utförande några år nu.
En elak historia som slår lite brevid sina konkurrenter - BMWs nya GS 1200 är ju visserligen mer kompetent - men inte italiensk...
Swedefe
Edit:
Det tog någon timme, sedan kom jag på varför jag ställde undan hojarna förra gången...
SKADOR SKADOR SKADOR!
Gipset är aldrig långt borta när jag åker hoj!
Att slå sig gör inte så mycket, men kundbesök på kryckor är bar sådär kul, om man säger...
Å andra sidan skulle man ju kunna rikta in sig på lite IronButt åkande...
Inget officellt tävlande, utan mer att surfa runt och plocka utmärkelser på egen hand - många av de milesbaserade utmärkelserna nedan går att klippa i Europa efter omräkning till kilometer: 1 miles motsvarar förenklat ungefär 1,6 km ...
1600 km på ett dygn är ju
egentligen inte så anmärkningsvärt - det är när man siktar på de högre nivåerna det blir lite svettigt; Bun Burner Gold 2400 km på 24 timmar kräver en
genomsnittshastighet av 100 km/h...
We host several rides, the most notable being the 11-day, 11,000+ mile Iron Butt Rally[tm]. Additionally, the Iron Butt Association hosts the Saddle Sore 1000[tm] (a 24 hour 1,000 mile ride), the Bun Burner 1500[tm] (1,500 miles in 36 hours), the Bun Burner Gold[tm] (1,500 miles in 24 hours), the 50cc Quest[tm] (Cross Country in 50 hours or Less), the National Parks Tour Master Traveler Award[tm] (visit 50 parks in at least 25 states), the coveted 10/10ths Challenge[tm] (10 consecutive 1,000 mile days) and the almost-impossible to get into 100K Club[tm] (100,000 miles or more in one year).
www.ironbutt.com
Jag vill nog ha hoj igen iallafall, Tomten....
Swedefe