Annons

Dagens bästa nyhet från Radio Stockholm

1
Stadsjeepar kan fortsätta rulla i Stockholm 8) 8)

Miljöpartiet ger upp tanken på att begränsa antalet stadsjeepar i Stockholm - det har visat sig svårt att få fram en definition på vilka bilar som ska rymmas i begreppet stadsjeepar.

Trafikkontoret fick i våras i uppdrag att komma med en definition på av en stadsjeep är, men de har gått bet, och nu återstår för miljöpartiet att driva frågan på det nationella planet.

I en kommentar nämnde miljöpartisten sittande i Stockholms trafikutskott att man tror att frågan kommer att vara självreglerande och driver därför inte frågan längre.
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.
Annons

2
Se där ett vettigt svar från en miljöpartist,..
I somras körde jag genom stockholm då miljöpartiet hade nån marsch genom stan, jag och många andra vart stoppade,,,en ilsk gubbe gick fram till mig o sa att jag fick vänta tills marschen var slut innan jag fick köra vidare, jag frågade då om han var miljövän - ja det är jag och miljösvin som du skulle inte få köra i stan !!! fick jag till svar..
- isåfall tycker jag att du kan släppa fram mig så jag slipper stå här o spy ut massa onödiga avgaser sa jag till honom... Gubben mörknade men stoppade marschen o släppte fram mig..

Det finns hopp !!

Joppe

3
Märkligt resonemang de har...Miljöpartiets egna språkrör Peter Eriksson kör privat en Hyundai Santa Fe för kännedom. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

4
nimbusen skrev:Märkligt resonemang de har...Miljöpartiets egna språkrör Peter Eriksson kör privat en Hyundai Santa Fe för kännedom. :lol:
Inkonsekvens i ett nötskal, men det är väl skillnad på folk ...det som är glädjande är att han kör en såpass ny bil... förr har ju miljövänner (vem vill inte vara rädd om miljön egentligen) alltid stoltserat med att dem haft en gammal bubbla eller laban osv bilar som spyr ut avgaser.. nya bilar är ju faktiskt ganska rena !!

ÄNTLIGEN FREDAG !!!!

Joppe

5
Märkligt resonemang de har...Miljöpartiets egna språkrör Peter Eriksson kör privat en Hyundai Santa Fe för kännedom.
Kan det vara därför det blev svårt att definiera biltypen? :twisted:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

6
Visserligen är detta "fem över tolv", men "Eriksson-Bubbla" kanske skulle varit med som ytterligare en biltyp. Skänker en tanke till dessa stackars utredare i denna viktiga fråga. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red