Annons

Soyafilm - någon som har lyckats?

1
Hej,

Jag måste tona rutorna på min -03:a. Den är svart som synden, men rutorna ger alldeles för mycket insyn, känns som man kör buss. Plus det faktum att hunden ibland åker med och inte minst pga stöldrisk.

Jag har googlat runt en del på färdigskurna filmer, då jag är darrhänt som en gnu. De jag hittar är Solarplexius och Soyafilm. Solarplexius går nog bort pga att man inte få ner bakrutorna med den installationen, så då återstår Soyafilmen.

Är det någon som har erfarenhet av den, eller nån kompis kompis. Det vore ju trevligt om det är hyggligt lätt att slänga på och att det ser någorlunda respektabelt ut.

Ljusskygge HKH
Hyundai Santa Fe Gls 2003. Svart som f-n
Hyundai Matrix 1.8 Gls 2006. Silvergrå typ
VW 1300 -70 cabprojekt. Eh, träfärgad och blå
Mazda 323f V6 -97 banracingprojekt. Svart
Jonsered LR12 -03 Hotrodgräsklippare :-). Röd/svart
Annons

2
Har bara använt mig av vanlig, färdigskuren, film samt på senare år lämnat bort för att få filmen lagd.

Den senaste var en v50 som en firma fick lägga på den allra mörkaste filmen på, på alla fem rutor.
Tror det gick på ca 2500:-, år 2005.

Den info jag hittat om Soya är att det ser riktigt bra ut utifrån men grynigt/immigt från insidan, men att den är lätt att lägga.

Tror att man bör hänga av dörrsidorna för att få ner filmen bakom den där gummilisten om man inte vill att filmen ska skalas av varje gång man hissar ner rutan...
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

3
Ett annat sätt vore ju att hitta en skrotad exclusive och köpa orginalrutorna , dom är ju mörktonade från fabrik.

Finns ex en på Ekmans skro (bildelsbasen.se) blir väl runt 2500-3000 för alla rutorna , men det kanske är knöligare att byta dom än att sätta film?

Lär ju garanterat bli snyggare i alla fall.

4
Jo det blir nog garanterat snyggare,,, men det är ju ett litet aber,,, att byta rutorna då :-). Jag tror jag börjar med filmen och ser det för risigt ut så lämnar jag in den till proffsen.
Hyundai Santa Fe Gls 2003. Svart som f-n
Hyundai Matrix 1.8 Gls 2006. Silvergrå typ
VW 1300 -70 cabprojekt. Eh, träfärgad och blå
Mazda 323f V6 -97 banracingprojekt. Svart
Jonsered LR12 -03 Hotrodgräsklippare :-). Röd/svart