Annons

196
Fenix skrev:Ja classe riktigt roligt är det.

Bilder och lite text kring installationen av gps kommer att läggas upp i DIY forumet när det är klart.

Och hur prisvärd den maskinen är återstår att se men på papperet ser det riktigt bra ut :wink:
Hur prisvärd GPS:en är beror i mångt och mkt på kvalitén och det lär du få kläm på över tiden. Jag tycker att den Kinamaskinen är högintressant. Hoppas att den kommer att funka bra!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

197
Även jag fick det magiska brevet igår, innehållet kändes väldigt lamt och blekt, det gav ingen förklaring på något som jag inte redan viste.

Men jag tyckte nog att siffrorna var i lägsta laget mot jag hört angående denna försäljningssuccé. Enligt detta brev har det sålts ungefär dubbelt så många bilar som de räknat med, jag har hört betydligt högre siffror på denna punkt.

Om man bara sålt dubbelt så många borde även leveranstiden vara dubbel mot normalt, och om man använder sig av enkel mattematik borde leverans då ta runt 24 veckor, men det verkar ju inte hålla idag.

Jag tycker faktiskt lite synd om återförsäljarna som Hyundai Sverige bollar över hanteringen till, dessa handlare vet ju ännu mindre och står inte i direktkontakt med fabriken och tvingas hantera oss arga och besvikna kunder själva.

Näe det här brevet kunde grabbarna i Sollentuna lagt ner lite mer energi och engagemang i för att få en förtroendeingivande slutprodukt. Det står t.ex. att de dagligen för rapporter om att kapaciteten ökas på fabriken! Min ÅF sa till mig att systemet uppdateras 1 gång i månaden, fast det är klart, man kanske bara uppdaterar om man ser någon förändring?
Jo en sak till jag fick jag inget plåster på såren, några har ju tydligen fått ett presentkort hos Delicard, men det glömdes nog bort i mitt fall. Fast det klarar jag mig utan så det gör desamma. Trevligare för killarna u UK som får nästan 6000:-att köpa tillbehör för, då liknar det något.

Skäms på er Hyundai Sverige……….
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

198
Följetången fortsätter ringde förra torsdagen till åf och kollade hur det gick med min bil som de då hade haft en vecka.
Fick ett halvlamt svar att nää den har vi inte börjat med än (montera drag o dyl), ja menar de visste tre veckor i förväg när de skulle få in bilen då kan de väl se till att boka in den på verkstaden så att den slipper stå orörd i över en vecka.
Nu har de haft den i två veckor och jag har inte hört något, får den knappast före helgen som utlovat och jag ids inte ringa den pajasfirman en gång till heller. Lite jävla service kan de väl bjuda på när leveransen drog ut 5 mån över ursprungliga leverans datumet, jag börjar lacka ur rejält nu :evil:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

199
Fenix skrev:Följetången fortsätter ringde förra torsdagen till åf och kollade hur det gick med min bil som de då hade haft en vecka.
Fick ett halvlamt svar att nää den har vi inte börjat med än (montera drag o dyl), ja menar de visste tre veckor i förväg när de skulle få in bilen då kan de väl se till att boka in den på verkstaden så att den slipper stå orörd i över en vecka.
Nu har de haft den i två veckor och jag har inte hört något, får den knappast före helgen som utlovat och jag ids inte ringa den pajasfirman en gång till heller. Lite jävla service kan de väl bjuda på när leveransen drog ut 5 mån över ursprungliga leverans datumet, jag börjar lacka ur rejält nu :evil:
Men fy fan vad tråkigt, å jag som trodde du var ute och körde dygnet runt när du inte varit så aktiv på forumet :roll:
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

200
Om jag inte missminner mig så beställde du väll bilen hos det företaget jag ahde problem me.?

Om du tror dom är service vänliga då tror du ganska fel, kan jag meddela.

strax skajag in o få bilen kollade på bärarmarna bk, kan då lova att jag åker till s-viken då.
Lätt värt dom milen o få riktigt bemötande, än dom pajasarna.
Som är så lat att dom ej orkar skruva den handsfacket utan skör sönder plasten som sitter under handsfacket, för o byta filter.

Samma mekaniker kommer ifrån när det var elles bil som hade det. Så jag ahr inte så stor tro tyvär. tills dom kan bevissa motsatsen.
Fenix skrev:Följetången fortsätter ringde förra torsdagen till åf och kollade hur det gick med min bil som de då hade haft en vecka.
kör volvo v70 n 2,4t

201
Kan bara tycka synd om dej, Fenix!
Vilken ÅF har du? Bara så att jag INTE rekommenderar honom (eller henne) till mina norrut boende kompisar.
Min egen ÅF har jag inte pratat med på ett tag, men det är ju ingen brådska, eftersom jag inte får bilen förrän i feb.-11! Har handlat bil av honom förr och han är mycket bra att ha med att göra. Han har lovat ringa så fort han vet mer och när bilen är hos honom så skall vi komma dit direkt!
Sedan skall vi gå igenom med den som skall montera våra prylar. Var vi skall sätta timern till Webastovärmaren, hur el till draget skall dras och annat smått vi beställt. Därefter är vår bil prio - även om det kan ta ett antal dagar med besiktning m.m.
Skall jag sedan göra underredsbehandling direkt lär det ta ett par dagar till!

ÅF jag har är Göran Olsson på Mitsubishi-center (blev även Hyundai-center i våras). Kanske ett tips till någon som bor nära kontinenten?

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

202
Ja tråkigt som fan är det, och jag som hade sett fram emot en fin bilhelg.

Och ja det är tyvärr samma firma som du haft strul med svintoleffe.

Andteg det är Dahlboms bil i Gävle.

Kan berätta svärmorsan beställde en i10 i s-viken förra veckan 3v lev tid lovade de henne, hon skulle aldrig våga beställa en i Gävle efter allt strul med min bil sa hon :)
Senast redigerad av Fenix den 04 nov 2010, 19:46, redigerad totalt 1 gång.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

203
Dom skulle inte ens få serva en trampcykel för min del så höga tankar har jag om dom.

Tycker så satans synd om dig som har råkat ut för dom tomtarna
Fenix skrev:Ja tråkigt som fan är det, och jag som hade sett fram emot en fin bilhelg.

Och ja det är tyvärr samma firma som du haft strul med svintoleffe.

Kan berätta svärmorsan beställde en i10 i s-viken förra veckan 3v lev tid lovade de henne, hon skulle aldrig våga beställa en i Gävle efter allt strul med min bil sa hon :)
kör volvo v70 n 2,4t

204
Fenix, hur kan de hålla på bilen i flera veckor inför en leverans? Du har väl inte betalat den i förskott? Normalt är ju ingen leverans = ingen betalning, och som näringsidkande företag bör de begripa att inkomsten kommer med leveransen...
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

205
Ska inte förstöra tråden mer efter detta, men kan dom kläcka ur sig att jag sulle få vänta två månder innan jag skulle få in bilen på verkstad så säger det ganska mycket tyvär.

Vi har ganska mycket otal me dom fortfarnde, kan jag nämna.
SuperMek skrev:Fenix, hur kan de hålla på bilen i flera veckor inför en leverans? Du har väl inte betalat den i förskott? Normalt är ju ingen leverans = ingen betalning, och som näringsidkande företag bör de begripa att inkomsten kommer med leveransen...
kör volvo v70 n 2,4t

206
Supermek nej bilen är inte förskottsbetalad det skulle jag aldrig tordas, och de verkar ha allvarliga brister någonstans.
Senast redigerad av Fenix den 05 nov 2010, 06:33, redigerad totalt 2 gånger.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

207
har du inte fått bilen nästa, på fredag då kommer jag o följa me dig in för o hjälpa dig me detta. det lovar jag, för jag börjar känna att gränsen är ganska nåd både för min del o för andras del.
kan dom inte fixa etta sak dom inte sälja bilar.
det jävligaste är att chefen vet om detta me på dahlbloms.
Fenix skrev:Supermek nej bilen är inte förskottsbetalad det skulle jag aldrig tordas, och de verkar ha allvarliga brister någonstans.
kör volvo v70 n 2,4t

Leveranser

209
Hej
Jag fick ett positivt besked från min ÅF, att min bil var på G, med leverans i slutet av Nov. eller början av Dec. Får närmare besked senare.
Har tidigare fått lev. den 25/2 2011.
Bilen är en 2,0 A6 Exclusive, Infra Red
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red