Annons
Annons

2
Jag har en sådan gps ligger hemma och väntar på montage, men vid närmare undersökning av stereon så funderar jag på att anlita fackman att utföra jobbet.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

3
ok. Vart beställde du din ifrån? tänkte du lämna till hyundai verkstad eller bilstereo butik? Det jag är ute efter mest är bättre stereo och för hoppningsvis bättre ljud(kan ju inte skryta om orginal ljudet direkt). Tyckte dock att man fick mycket stereo för pengarna.
Skriv gärna när du monterat den.
Väntar på en IX35 2.0 CRDi-R Exclusive 4WD Man
Beställd 1/11 2010

4
Den stereo som tråden handlar om verkar ju onekligen intressant.
Min fråga är: Fungerar rattknapparna för tex. ljudkontroller och bluetooth och fungerar orginal ingång för tex.usb

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

5
Är det bättre ljud som är målet undrar jag om inte vägen dit är bättre högtalare? Jag tror det kan ge betydligt större utväxling än att byta centralenheten.

Den ovan nämnda enheten kan dock vara intressant för sin möjlighet att integrera en backkamera. Dock nämns inget om det är en trådbunden eller trådlös kamera som fungerar?

Viktigt är (för mig) om ett byte skall vara aktuellt att rattkontrollerna kvarstår, liksom anslutning av iPod samt blåtandsstyrningen av telefoner som är utomordentligt bra löst med takmikrofonen i bilen osv.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

6
Härifrån beställde jag min frakt+tull slantade jag 96$ för.

http://www.autodvdgps.com/hyundai-tucso ... p-755.html

Jag har frågat efter pris hos en Hyundai återförsäljare förhoppningavis får jag pris på installation imorgon jag tänkte även höra efter pris hos någon "bilstereo" firma om de kan montera denna radio enhet.

Vad jag vet och läst mig till så skall rattkontrollerna och blåtands uppkopplingen och ipod/iphone uttaget fungera med denna radio som för övrigt skall vara plug and play.
Men då denna enhet innehåller både gps,backkamera (trådbunden)och tv mottagare så känns det bättre om en fackman hjälper mig att installera denna.

Ang bättre ljud så funderar jag framöver på att installera ngn form av bashögtalare då det är lite klent ljud typ en sådan som länken nedan visar, den placeras i reservhjulet.

http://www.ljudia.se/billjud-s82121/hog ... a-p477410/
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

7
Jag läste en tråd om santa fe, som man bytte stereo i och fick mycket bättre ljud. kanske samma resultat i ix35?

Går det att ha ett resevhjul + pioneer basen eller måste hjulet ut?

Det är frestande att beställa en gps enhet när dollarn är låg, har dock lite vänte tid tills bilen anländer.
Beställd 1/11 2010

8
Blir ljudet bättre så är det bara bonus.

Ang basen så placerar man den i reservhjulet dvs hjulet ligger kvar, har ägt en likadan för en del år sedan och den fungerade mkt bra och tekniken har nog gått framåt sedan dess.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

9
När det gäller installation av dessa GPS/multimediapaket kan jag rekommendera Car Audio Center i Solna http://www.teleshopen.com/index.htm. De efterinstallerade svanhalsmick till min Pioneer multimediamaskin. De gör jobb åt Stilbil, Hyundai ÅF, och åker ut och gör installationer på fabriksnya bilar. De vet precis hur man ska riva panelerna på Hyundais bilar.

Det är lika viktigt att installatörerna kan riva ner och återställa bilen i perfekt skick som att göra en bra teknisk installation av multimediapaketet.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
Nej det finns ingen låg nivå utgång, man får tjuva signal av ngn högtalare och anv ett filter för att få fram låg nivå signalen.
Det kanske finns andra lösningar också men det här var den här lösningen jag tittade på.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

12
Tack för alla användbara svar.

Fenix: Skriv gärna om resultatet när du installerat din enhet.
Beställd 1/11 2010

13
Fenix skrev:Härifrån beställde jag min frakt+tull slantade jag 96$ för.

http://www.autodvdgps.com/hyundai-tucso ... p-755.html

Jag har frågat efter pris hos en Hyundai återförsäljare förhoppningavis får jag pris på installation imorgon jag tänkte även höra efter pris hos någon "bilstereo" firma om de kan montera denna radio enhet.

Vad jag vet och läst mig till så skall rattkontrollerna och blåtands uppkopplingen och ipod/iphone uttaget fungera med denna radio som för övrigt skall vara plug and play.
Men då denna enhet innehåller både gps,backkamera (trådbunden)och tv mottagare så känns det bättre om en fackman hjälper mig att installera denna.
Hej,

Ny i forum. Får snart min 1.7 CRDi. Tyckte var var för dyrt 35k för backsensor och acc. Men backkamera kanske är nått. Fenix har du monterat? Vad kostade monteringen?

Mvh/Sture

14
Sture skrev:

Hej,

Ny i forum. Får snart min 1.7 CRDi. Tyckte var var för dyrt 35k för backsensor och acc. Men backkamera kanske är nått. Fenix har du monterat? Vad kostade monteringen?

Mvh/Sture
Välkommen till forumet Sture!! ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

15
Hej sture
Nej jag har inte fått radion monterad än kommer en kommentar efter montaget, när det blir av vet jag inte.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14