Annons

försenad billeverans

1
Hej

Jag och min sambo var och beställde en Hyundai ix35 2.0 crdi den 10 april. Vi blev då lovade att bilen skulle komma eventuellt i maj men senast juni. Eftersom vi inget hörde begav vi oss till bilfirman i början på juni för att få ett mera exakt datum. Döm då om vår förvåning när bilhandlaren sa att bilen var försenad och skulle inte komma förrän i augusti. Okej sa vi det spelar väl inte så stor roll. I augusti begav vi oss därför till bilhandlaren igen eftersom vi inget hört. Då fick vi beskedet att att det hade varit en sådan enorm försäljningssucce ute i europa så nu var bilen ytterligare en månad försenad...ja ja ja spelar väl inte så stor roll. Men i september när jag ytterligare en gång besökte bilfirman och fick beskedet att leveransen nu var flyttad till november började jag känna en viss irritation. När det sedan i september kom någon jä.... chokladkartong eller vad det nu var som plåster på såren började jag bli riktigt irriterad. I november bsökte min sambo bilfirman,för att återigen få beskedet att bilens leverans var flyttad. Nu till januari.... Ja vad mycket skall man egentligen tåla vi vill ju egentligen ha bilen. Men är mycket irriterade på bristen på kommunikation från den lokala bilhandlaren samt hyundai sverige....Okej skönt att skriva av sig lite irritation iallafall. Skit samma hoppas vi får vår jä... Hyundai någon gång under nästa år
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Jompan! :D :D
Ja, det här med leveranser av ix35:orna är ju ett sorgligt kapitel... :cry:
Kika på tråden "Leverans" - fast det har du väl redan gjort...?
( http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2585 )
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.facebook.com/?ref=home#/grou ... 547&ref=nf )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Leveransproblemen med ix35 är vida kända men detta var det värsta på länge.
Vart i vårt lång land bor du, och vilken modell har du beställt? Det finns ju flera handlare som har nya ix35 på blocket för omedelbar leverans, det är kanske läge att byta handlare.

Vi som fått våra bilar lider med er alla som väntar. :cry:

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

4
Tjena Jompan.

Jag e ungifär i samma situation som dig.

Ringde till Hyundai Sverige tidigare och ställde dem mot väggen.
Jag krävde svar ang leverans, information/kommunikation, kompensation mm, men som vanligt så slingrade de sig bara och hänvisade till Åf och Åf i sin tur vet inte ngt och hänvisar till Hyundai.
Jag ifråga satte till Hyundai om de tyckte att det var rätt att behandla sina kunder på det här sättet. "Det kan vi inte lämna några kommentarer om".
Jag hoppas verkligen att det är ngn som kan trycka till dem så att man kan få några vettiga svar.. :twisted:

5
Lenn98 skrev:Leveransproblemen med ix35 är vida kända men detta var det värsta på länge.
Vart i vårt lång land bor du, och vilken modell har du beställt? Det finns ju flera handlare som har nya ix35 på blocket för omedelbar leverans, det är kanske läge att byta handlare.

Vi som fått våra bilar lider med er alla som väntar. :cry:

// Lennart
Tanken har slagit mig med att göra så, har kollat med Åf och de kan inte slå på några straffavgifter om man avbeställer.
Haken är ju bara att det kan vara svårt att få lika mycket betalt för bilen man har om man ska byta in den hos annan bilfirma, den är ju snart ett år äldre än den var när man värderade den för inbyte. Ev kan man kräva Åf på skadestånd för värdeminsknigen men jag vet inte hur långt man skulle kunna driva det?

6
Jompan!
Läs vad Tech skrev och kom med uppgifter - både om beställningen: var, av vem, vilken modell (fullt ut), så finner du mycket matnyttigta info i detta forum!

Gå gärna över till tråden "leverans", så är det större möjlighet att finna folk i samma situation!
Fyll gärna på lite mer info om dej själv - var du bor, vilken firma du beställt ifrån o.s.v. e-mail adress e inte fel!

Känner med dej!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009