Någon annan som har problem med att få dielseln att starta? Jag har ffa allt haft problem med att få motorvärmare att fungera! Det verkar som om Defa inte funkar tillsammans, ska nu prova Kalix ist!
Finns inte ens dieselvärmare att tillgå till modellen 1 år efter att den rullade ut?
Är min ett måndags ex eller är den nya modellen svår i kyla? Har tidigare endast haft Santa Fe bensin, men trodde att jag hellre skulle vilja ha en diesel för att jag kör så mkt drag. Bor i Jämtland, så kallt är det oftast i många månader per år...
Annons
2
Hejåvälkommen bono!
Eftersom du har antingen 3 års eller 5 års nybilsgaranti med obegränsad körsträcka så tycker jag att du tar frågan med din verkstad.
För egen del så är jag mkt nöjd med min CM -07 diesel som inte bangar för kyla på något sätt. Nu är det en helt annan motor än den som är i modell -10 och framåt, så det går ju inte att göra direkta jämförelser.
Eftersom du har antingen 3 års eller 5 års nybilsgaranti med obegränsad körsträcka så tycker jag att du tar frågan med din verkstad.
För egen del så är jag mkt nöjd med min CM -07 diesel som inte bangar för kyla på något sätt. Nu är det en helt annan motor än den som är i modell -10 och framåt, så det går ju inte att göra direkta jämförelser.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Re: PROBLEM med 2010 Santa Diesel, start i kyla?
3Hej och mycket välkommen till Forumet, Bono!
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
Sedärja! Då är det väl extra kul att ha upptäckt klubben!bono skrev: Har tidigare endast haft Santa Fe bensin...
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
Re: PROBLEM med 2010 Santa Diesel, start i kyla?
4[quote="bono"]Någon annan som har problem med att få dielseln att starta?
Jag har inte upplevt några problem. Min fru står visserligen med motorvärmare på sitt jobb. (3 timmar innan avfärd). Hemma är den i garaget.
Defa slangvärmare monterades innan leverans.
Bor i Piteå så nog har vi kyla så det räcker. Hade -05,a 2,4 bensinare tidigare.
Jag har inte upplevt några problem. Min fru står visserligen med motorvärmare på sitt jobb. (3 timmar innan avfärd). Hemma är den i garaget.
Defa slangvärmare monterades innan leverans.
Bor i Piteå så nog har vi kyla så det räcker. Hade -05,a 2,4 bensinare tidigare.
Santa Fe 2,2 CRDi-R A6 Comfort-5
5
Tack för välkomnande och svar! Själklart tar jag det med min verkstad, de är ytterst hjälpsamma och trevliga! Det är bara ett problem även för dem, vi är på den tredje Defan som kortslutit eller brunnit eller vad det är den gör.
Undrade om ngn annan hört/sett/läst ngt om ngn slags "barnsjukdom" på 2010an eller så. Finns tyvärr inte dieselvärmare att tillgå som tillbehör ännu, annars hade det för mej varit snabbaste lösningen på att alltid veta att bilen startar!
Jag är mkt nöjd med Santa Fe på alla de sätt i övrigt, men blev plötsligt tveksam till just diesel, eller just denna bilen, då jag aldrig haft problem med tidigare dieselbil(Xantia).
Undrade om ngn annan hört/sett/läst ngt om ngn slags "barnsjukdom" på 2010an eller så. Finns tyvärr inte dieselvärmare att tillgå som tillbehör ännu, annars hade det för mej varit snabbaste lösningen på att alltid veta att bilen startar!
Jag är mkt nöjd med Santa Fe på alla de sätt i övrigt, men blev plötsligt tveksam till just diesel, eller just denna bilen, då jag aldrig haft problem med tidigare dieselbil(Xantia).