Annons
Annons

287
andteg skrev:
Fenix skrev:Andteg
Kanske detta är den länk du läst ang förseningar?

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=85293
Ja, nästan rätt. Det var en artikel skriven på honestjohn, varifrån man kunde komma in på olika forum, bl.a. detta. Men även att läsa dessa inlägg säger väl allt - samma problem "all over the world"!

Märkligt att Hyundai inte kan lösa det!

Tack för hjälpen Fenix!
@
Lika konstigt att dom inte är raka i sin kommunikation. Tror dom skulle vinna mer på det.

Rätt fåningt att bilköpare i Sverige skall behöva hitta det här forumet för att få tag i lite sanning och därmed bli lite lungnare i sinnet.

Btw så hämtar jag min 1.7 i morgon kl 10.30 =))))))))))))))))))))))

288
Jag tycker så satans synd om er som har råkat ut för detta, Hoppas ni kan hålla er lugna, för en sak vet jag, jaga hde inte kunnat gjort det, tyvär.

verkar som att ska man handla en ny hyundai, ska man ha kontrakt på när bilen sak komma.
Då sätter man e hel del press på dom.

jag får dne känslan nu att det är för många kockar o för lite soppa.
kör volvo v70 n 2,4t

289
svintoleffe skrev: verkar som att ska man handla en ny hyundai, ska man ha kontrakt på när bilen sak komma.
Så brukar jag göra när jag köper ny bil. Jag skriver in senaste leveransdag i kontraktet/ordern, t ex "Leverans senast 2010-12-30". Det skadar ju inte att samtidigt lägga till att "Vid leveransförsening har kunden rätt att annulllera beställningen utan kostnad."

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

290
BengtB skrev:
svintoleffe skrev: verkar som att ska man handla en ny hyundai, ska man ha kontrakt på när bilen sak komma.
Så brukar jag göra när jag köper ny bil. Jag skriver in senaste leveransdag i kontraktet/ordern, t ex "Leverans senast 2010-12-30". Det skadar ju inte att samtidigt lägga till att "Vid leveransförsening har kunden rätt att annulllera beställningen utan kostnad."

/BengtB
Jodå det står leveransdatum okt-nov i kontraktet och det är inget problem att annullera detta. Det är bara ett par saker i mitt fall som får mej att hänga kvar:

1. Vi vill ha denna bilen - det finns ingen på marknaden som vi tycker lika bra om (har varit runt och testat).
2. Fick så bra inbytespris på vår gamla bil att ingen annan Hyuondaihandlare eller andra märkeshandlare kunde matcha detta (lämnade offertförfrågan på flera ställen).
3. Kontraktet ligger fast från handlarens sida tills bilen är levererad. Inget maxtal för milen på inbytesbilen finns i avtalet. Detta innebär att vi nu kör "gratis" förrutom bensin + försäkring (men det hade vi ju fått betala på den nya bilen i alla fall). INGEN VÄRDEMINSKNING!
4. Skatten är betald till sista maj och till dess hoppas ja ha fått den nya????
5. Tittar man ut med all snö och salt i och runt Malmö känns det sköt att det är den gamla bilen som tar stryk, så kan man förhoppningsvis hinna underredsbehandla den nya under sommaren.

Man måste hitta ljuspunkterna i bedrövelsen (Måste dock erkänna att jag helst hade kört IX35 sedan oktober!).

Gott nytt år på er alla i forumet!!!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

291
Jag måste beundra allas erat tålamod. Jag dampade ur totalt när en av mina bilar blev försenade från 2 till 5 veckor . Slutade med fri lånebil , och vinterdäck på köpet. Dock hade jag ingen bil då jag sålde min gamla innan jag skrev på den nya . Levtiden var ett av argumenten varför jag valde just denna bil/handlare.

Cred till er , men stå på er och låt dom få betala för förseningen. Hade det varit tvärtom med en lånebil eller dyl kan jag lova att ni fått betala dyrt till handlaren.

292
Står det oktober november på pappret o dom inte kan hålla det så går det under kontrakts brott,
har man skrivit ett konktrokt så måste dte hållas .

har själv råkat ut för en sån sak, fast inom maskin branschen slutade me att jag fick åka därifrån o den andra fck köra.
andteg skrev:
BengtB skrev:

/BengtB
Jodå det står leveransdatum okt-nov i kontraktet och det är inget problem att annullera detta. Det är bara ett par saker i mitt fall som får mej att hänga kvar:

1. Vi vill ha denna bilen - det finns ingen på marknaden som vi tycker lika bra om (har varit runt och testat).
2. Fick så bra inbytespris på vår gamla bil att ingen annan Hyuondaihandlare eller andra märkeshandlare kunde matcha detta (lämnade offertförfrågan på flera ställen).
3. Kontraktet ligger fast från handlarens sida tills bilen är levererad. Inget maxtal för milen på inbytesbilen finns i avtalet. Detta innebär att vi nu kör "gratis" förrutom bensin + försäkring (men det hade vi ju fått betala på den nya bilen i alla fall). INGEN VÄRDEMINSKNING!
4. Skatten är betald till sista maj och till dess hoppas ja ha fått den nya????
5. Tittar man ut med all snö och salt i och runt Malmö känns det sköt att det är den gamla bilen som tar stryk, så kan man förhoppningsvis hinna underredsbehandla den nya under sommaren.

Man måste hitta ljuspunkterna i bedrövelsen (Måste dock erkänna att jag helst hade kört IX35 sedan oktober!).

Gott nytt år på er alla i forumet!!!

@nders
kör volvo v70 n 2,4t

293
andteg skrev:
Calleman skrev:Det är ju världsklass :)

// C
Välkommen i forumet!
Skulle vara intressant att veta varifrån du kom och vilken modell du beställt(i profilen). Gärna också vilket datum du skrivit kontraktet på och när du är lovad att få bilen!
Detta bara för att vi övriga skall veta i vilken status du är - och vad du kan förvänta dej! Här finns (tyvärr) en hel del erfarenhet i detta forum!
Var har du köpt din bil?
Det finns folk som har erfarenhet av olika försäljare - och framförallt har du skrivit nyligen - kanske läge att fundera!
--
Var själv hos min ÅF idag! Hade hoppats på någon glad överraskning - med tanke på vad Svedala berättade. TJI fick jag!
Troligen har Svedala fått en bil som blivit avbeställd - som passade just honom! Det tycks finnas en ganska många som tröttnar just nu och avbeställer och då gäller det att passa in den bilen till den rätta kunden.
Det stod just "min bil" hos min ÅF idag - dock skulle den levereras till en annan som beställt senare. Felet var att den var "cool brown" - i övrigt identisk! Varför valde man färg - man kunde sagt bara-grundmålad - sen får vi se vad det blir?
Vid koll i datorn hos ÅF så var min bil nu framflyttad till Mars 2011! En månad till! Börjar faktiskt misströsta och hålla med den sarkastike som inte tyckte det var lönt för mej att beställa vinterdäck!

@nders
Förra veckan åkte jag förbi min ÅF på min lunch. Tänkte bara svänga förbi för att stämma av läget och se om han hade några nyheter angående leveranstiden. Gissa om jag blev paff när han säger att bilen har kommit och står i hallen!. Det enda som saknades var vintersulor så därför hade han inte ringt mig :). Lite märkligt kan tyckas.

Jag får min bil denna vecka!
Väntar på en IX35 2.0 Comfortplus Cassa White - Beställd 26/8 - 10

294
Calleman skrev:
andteg skrev:
Calleman skrev:Det är ju världsklass :)

// C
Välkommen i forumet!
Skulle vara intressant att veta varifrån du kom och vilken modell du beställt(i profilen). Gärna också vilket datum du skrivit kontraktet på och när du är lovad att få bilen!
Detta bara för att vi övriga skall veta i vilken status du är - och vad du kan förvänta dej! Här finns (tyvärr) en hel del erfarenhet i detta forum!
Var har du köpt din bil?
Det finns folk som har erfarenhet av olika försäljare - och framförallt har du skrivit nyligen - kanske läge att fundera!
--
Var själv hos min ÅF idag! Hade hoppats på någon glad överraskning - med tanke på vad Svedala berättade. TJI fick jag!
Troligen har Svedala fått en bil som blivit avbeställd - som passade just honom! Det tycks finnas en ganska många som tröttnar just nu och avbeställer och då gäller det att passa in den bilen till den rätta kunden.
Det stod just "min bil" hos min ÅF idag - dock skulle den levereras till en annan som beställt senare. Felet var att den var "cool brown" - i övrigt identisk! Varför valde man färg - man kunde sagt bara-grundmålad - sen får vi se vad det blir?
Vid koll i datorn hos ÅF så var min bil nu framflyttad till Mars 2011! En månad till! Börjar faktiskt misströsta och hålla med den sarkastike som inte tyckte det var lönt för mej att beställa vinterdäck!

@nders
Förra veckan åkte jag förbi min ÅF på min lunch. Tänkte bara svänga förbi för att stämma av läget och se om han hade några nyheter angående leveranstiden. Gissa om jag blev paff när han säger att bilen har kommit och står i hallen!. Det enda som saknades var vintersulor så därför hade han inte ringt mig :). Lite märkligt kan tyckas.

Calleman

Har du beställt en disel??
Vet du om din bil var förbeställd av din ÅF?
Vet du om det är "din beställning" eller är det ngn som har ledsnat på att vänta och avbeställt och den här bilen "blivit över"?

Lång väntetid..

295
Hej

Är alldeles ny här på forumet men har varit inne och läst många inlägg sedan jag beställde min ix35 den 17/4. Undrar om jag innehar sverige rekordet på väntetid för denna bil eller om det finns fler där ute som väntat i snart 9 månader?
Har beställt en 2.0 liten diesel, comfort plus.

296
Tech skrev:
Calleman skrev:
andteg skrev: Välkommen i forumet!
Var har du köpt din bil?
--

@nders

Calleman

Har du beställt en disel??
Vet du om din bil var förbeställd av din ÅF?
Vet du om det är "din beställning" eller är det ngn som har ledsnat på att vänta och avbeställt och den här bilen "blivit över"?
Nej, har beställt en bensinare. Förmodar att det inte är någon " avbeställd " bil., ÅF sa att " min" bil har kommit och jag var med när han bokade bilen. Beskeded var att jag skulle få bilen i December alternativt Januari men jag var dock skeptisk när man läste om alla försenade leveranser.
Väntar på en IX35 2.0 Comfortplus Cassa White - Beställd 26/8 - 10

297
Hej igen

Jag beställde min bil i sollentuna den 17/4 och i början så blev jag lovad leverans i juni eller kanske i värsta fall juli. Sen har det flyttas fram flera gånger och nu så ÅF sagt att han hör av sig när han har ett defenitivt besked att ge. Tycker faktiskt (nästan) synd om ÅF då han själv inte får några besked från Hyundai Sverige om leveranser. Nu försöker jag bara inte tänka så mycket på skiten för det hjälper ju föga utan det blir som det blir och som vädret är nu så väntar jag gärna tills det blir vår och bättre väglag.

Har beställt en 2.0 CRDI-R comfort plus M6, cool brown.

299
Hej och mycket välkommen till Forumet, Puffe! :D :D
Jag slutar inte beundra alla som får gå och vänta - och som har ett sådant fantastiskt tålamod! Leve dem! :D :D
Men som tidigare sagts; Den som väntar på nå´t gott...! :biggrin:

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

300
Välkommen Puffe!
Ja, det är ju klart värre än jag! Trodde nästan att man hade kommit ifatt mej snart, eftersom det ramlar in en och annan dieselköpare som fått vänta kortare tid än dej, men så är tydligen inte fallet!
Börjar snart undra om det är så att man upptäckt något allvarligt fel på 2-litersdieslarna som man inte vill gå ut med och nu jobbar som fan i Korea på att få ordning på problemet?
Konstigt att man inte hör mer om det i svenska bilpressen, men de är väl inte intresserade eftersom det inte är "svenska" Volvo som har problem.

Vi glömmer - och drömmer - vidare!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009