Jag är på jakt efter ett par vinterhjul och funderar på jag kan köpa några som varit monterade på gamla santa fen.
Vad jag kan hitta är att det är ET 41 på dom äldre istället för 45.
Tittar jag runt på lite nya fälgar ser det dock ut som att många firmor anser att allt mellan 40 och 45 ska fungera utmärkt till nya santan.
Dom däcken jag kollat på är: 225 70 16
Tacksam för svar.
Annons
2
Hejåvälkommen ErikL!
Såvitt jag vet så gäller 17- eller 18-tumsfälgar på CM. Till och med reservhjulet är på 17 tum.
Jag är tveksam till att 16-tumsfälgar passar och jag tror att det beror på att det blir för trångt för bromsskivorna fram. Fokusera på 17-tums fälgar och däck är mitt tips.
Såvitt jag vet så gäller 17- eller 18-tumsfälgar på CM. Till och med reservhjulet är på 17 tum.
Från början levererades det ett vanligt 17 eller 18-tumshjul som reservhjul, men nuförtiden från CM-R är det bantat till ett traditionellt reservhjul.Från officiellt faktablad skrev: GL/Comfort: 17” lättmetall 235/65, Exclusive: 18” lättmetall 235/60.
Reservhjul för temporärt bruk T165/90 R17.
Jag är tveksam till att 16-tumsfälgar passar och jag tror att det beror på att det blir för trångt för bromsskivorna fram. Fokusera på 17-tums fälgar och däck är mitt tips.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
5
Hej och mycket välkommen till Forumet, ErikL!
Dig har jag missat...
Förstår så väl att du är helnöjd med Santan...! :biggrin: :biggrin:
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
Dig har jag missat...
Förstår så väl att du är helnöjd med Santan...! :biggrin: :biggrin:
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"