Santa Fe 2,0 diesel, 155 hk
Hei fikk et blad med kampanje i fra Hyundai i posten i dag, der presenteres en Santa-fe 2,0 155 hk diesel, dreiemomnentet sto det ikke noe om....
dette har jeg ikke hørt om før, noen som vet noe???
det så ut for at prisen var ca 130.000 kr lavere, enn 2,2 literen med 197 hk.... det stod oppgitt hengervekt på 2300 kg, og 197 hk har jo mer enn det, er det ikke 2500 eller 2600 kg den har....
I norge var det oppgitt ca 460.000 Nkr for 2,0 155 hk, mens 2,2 197 hk vel ligger på ca 591.000 Nkr
Annons
2
Spørs om dette er nok en spesialutgave til nordmenn pga. den høye bilskatten i Norge. Mindre motorvolum og hk gir fort lavere avgifter. Salget av Santa Fe stoppet jo helt opp med 197 hk motoren, men nå kommer nok salget i gang igjen med mer fornuftige priser. men fortsatt myyyye dyrere enn i sverige.
Med vennlig hilsen
Jørn
09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL
Jørn
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL
3
Vad jag kan se så finns den modellen inte för Sverige. Den modellen är säkert framtagen för markander där motorvolym el motsv skattas hårt. Möjligtvis är ursprunget till Santa Fe CM 2.0 taget från rena 2WD-modeller.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
4
Hei
har i dag sjekket med forhandleren og den norske importøren vedr dette, siden vi fikk denne reklamen
Forhandleren sa: joda, denne motoren er på gang, og kommer etter hvert nå, men vi har lite kunnskap om den....
Jeg ringde så til teknisk hos importøren, og en koselig kar jeg prata med der, sa at han visste det var en 2,0 diesel på gang, og at den hadde 150 hk, og ikke 155 som reklamen sa... mere visste han ikke, men ville undersøke og ringe meg tilbake.
etter ca 20 min, ringte han, og han kunne fortelle at dette er en motor som kommer, og at den vil bli tilgjengelig utover høsten. Motoren var altså en 2,0 med 150 hk, og 390Nm. hengervekten mener jeg han sa var på 2500 kg, men han sa og at denne motoren kun kom i kombinasjon med manuell 6-trinns girkasse.
Blir spennende og se, men jeg syntes jo det var rart de reklamerer allerede nå, siden bilen ikke er klar før til høsten
Jeg finner heller ikke noe om denne motoren når jeg googler... hverken på imortørens sider, eller andre steder....
har i dag sjekket med forhandleren og den norske importøren vedr dette, siden vi fikk denne reklamen
Forhandleren sa: joda, denne motoren er på gang, og kommer etter hvert nå, men vi har lite kunnskap om den....
Jeg ringde så til teknisk hos importøren, og en koselig kar jeg prata med der, sa at han visste det var en 2,0 diesel på gang, og at den hadde 150 hk, og ikke 155 som reklamen sa... mere visste han ikke, men ville undersøke og ringe meg tilbake.
etter ca 20 min, ringte han, og han kunne fortelle at dette er en motor som kommer, og at den vil bli tilgjengelig utover høsten. Motoren var altså en 2,0 med 150 hk, og 390Nm. hengervekten mener jeg han sa var på 2500 kg, men han sa og at denne motoren kun kom i kombinasjon med manuell 6-trinns girkasse.
Blir spennende og se, men jeg syntes jo det var rart de reklamerer allerede nå, siden bilen ikke er klar før til høsten
Jeg finner heller ikke noe om denne motoren når jeg googler... hverken på imortørens sider, eller andre steder....
5
Sikkert samme motor som i IX-35, bare med litt forskjellig programmering. Den finnes jo der, 2,0 crdi 136hk 320nm eller 184hk 390nm. og når den kommer i Santa Fe har den da 150 hk og 390 nm
Antagelig bare et litt annet motorstyringsprogram som blir avgiftsgunstig for Norge.
Antagelig bare et litt annet motorstyringsprogram som blir avgiftsgunstig for Norge.
Med vennlig hilsen
Jørn
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL
Jørn
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL