Annons
Annons

2
Hej, jag fick billigast på Aktsam när jag shoppade runt för ngt år sedan. Jag fick nästan en halverad räkning jämfört med FOlksam som jag hade ett tag innan de valde att lägga om villkoren och chockhöja.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Kör fortfarande omkring med Hyundai-försäkringen (Folksam då, alltså)... Annars har jag förstått det som att även Länsförsäkringar skulle vara ett prisvärt alternativ, kanske lite beroende på var och hur man bor... :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Tack

5
Hallo!!

Tack för tipsen. Lä sätta mig å ringa runt.
Synd att man inte fick reda på det här före. Skadan är ju redan skedd!!
Jaja men just nu ä de ju bara skönhets fel. Så vi få se va vi gör. Ska åka till nån verkstad så dom får tala om va de kan bli och kosta.
Ha´de

Beträffande sjävrisken för vagnskada.

6
Det är helt riktigt att självrisken är 10.000 kr i samband med utnyttjande av vagnskadegaranti. Jag har själv varit tvungen att utnyttja detta försäljningsargument (med min förra Santa Fe). 3 års vagnskadegaranti!!. De övriga försäkringsbolagen bidrar ju endast med delkasko under dessa tre år, Och där kan man ju hitta en billig favorit som t.ex Aktsam.
Det står uttryckligen i "Garantihäftet" att självrisken är 10.000 kr. Hoppas du slipper utnyttja denna. Hustrun blev lite sur när jag var tvungen och ta pengarna ur sparbössan. :evil: :evil:
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.

7
Hallo!
Okej! då ska ja kolla med aktsam å se vad dom kan erbjuda.
Vi får se hu vi gör med 10000 är mest skönhets fel.
Man kan gö mycke fö dom pengarna. :lol:
Kram

11
Santorna verkar vara heta byten. Går man in på försäkringsbolagens hemsidor får man upp svar som bla att dom finns på spärrlistor och att man får kontakta bolaget över tfn. :!: Har slagit på flera regnummer på flera santor. Slår jag in gamla regnummer på mina tidigare volvobilar så får man upp pris på ca 5000:-.
Fick erbjudande att förlänga min "provförsäkring" hos huyndai försäkring till en kostnad av 9200:- helår (helförsäkring) och då har jag ändå fått rabatt 1200:- pga att jag har hemförsäkringen hos Folksam. Jag har varit skadefri sedan 1986, och det känns lite snopet att man inte får tillgogoräkna sig det eftersom det är ett annat försäkringsbolag än det jag hade tidigare.
Verkar detta pris rimligt när man jämför med vad ni betalar?? Jag bor i Solna :?:
Santa 2,7 exklusive 2008 med en Solifer artic 540 på kroken

12
Hej

Har också Folksam/Hyundai försäkring och betalar 5475:- helår 1500 mil.
Självrisk 3000:-. Bor i Lund.
Citroen C4 Picasso Exlusive 2014
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Aut Kombi Crystal White -10 0,71 l/mil :)
KABE Onyx GL KS B8 - 04 :(

13
Dessa f-bolag är inte helt på torra, på många ämnen.

Hade en volvo t5a förut som jag hetalade halv 1250, kr.
Den har 225 hk o är betyderligt aktrativare än en santa fe både ur ung synpunkt samnt lättare o få inbrott oså.

jag tog o kollade bra för nöjet skull på en santa fe på nätet vad det gäller försäkring billigaste var 6 tusen. hmm IDIOTI säger jag angånde det o har ej fått svar än idag varför det skiljer så mycket.

O en sak kan jag säga länsförsäkringar dom nötterna kan dom stänga ner. förra gången vi hade me dom o göra då slutade det me riktigt kaos för dom.
Man sak inte komma o anklaga folk, för då är man ute på riktigt halt vatten.
kör volvo v70 n 2,4t

14
Ett tips kan vara att kolla med Motormännen som jag valde efter lite runtringande för dryga halvåret sedan. Då hade "erbjudandet via Hyundai/Folksam" gått ut. De som gav absolut bäst erbjudande då var M. Ring dem. Det blev tusenlappar billigare per år. Sedan har jag adderat husvagnen (halverad kostad jämfört med tidigare) och huset (villahemförsäkring) står på tur i höst.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.